Od zrušení neúspěšného tendru ministerstva zdravotnictví na kreativní kampaň k očkování, který postrádal některé důležité parametry a například úplně opomněl problematiku očkování, uplynuly skoro přesně dva měsíce. Úřad vlády si mezitím kreativu raději vybral sám a koncept s „tečkou“ od Asociace komunikačních agentur (AKA), respektive iniciativy Cesta ven, už je ve výrobě. Nyní resort zdravotnictví dostál svým slibům a vybírá v jednacím řízení bez uveřejnění agenturu, která pro kampaň nakoupí mediální prostor. Tentokrát nenechalo ministerstvo nic náhodě a spojilo se na přípravě zakázky s Asociací mediálních agentur (ASMEA).
Zakázka je na 50 milionů korun včetně DPH a agentury se mohou hlásit do 10 hodin dopoledne 26. února. Rozhodujícím kritériem má být cena, ovšem v poměru s efektivitou. „Naše motivace byla jasná, pomoci ministerstvu, aby ta kampaň byla co nejkvalitnější, což v oblasti nákupu, jak víme, nebývá ve veřejné sféře zvykem,“ uvedl Ondřej Novák, výkonný ředitel ASMEA.
Podle Tabulky nákupních jednotek zásahu dle mediatypů a jejich paramterů (…), resp. „one currency“ pro mediální trh, kterou MZ poskytla právě ASMEA, je polovina celkové částky (25 milionů korun včetně DPH) určena na nákup prostoru pro televizní spot v délce 30 sekund na minimálně dvou stanicích. Na tištěné celostrany chce resort vyčlenit 10,7 milionu korun, 8 milionů korun má putovat do onlinu na zpravodajské weby, na celoplošné a regionální rozhlasové stanice půjdou 4 miliony korun a 2,3 miliony korun na OOH.
Jako ekonomicky nejvýhodnější nabídka bude vybrána nabídka účastníka, která získá v rámci součtu hodnocení dvou hlavních kritérií kvality A (počet zásahů – 70 %) a B (kvalita zásahů – 30 %) nejvyšší celkový počet bodů.