Prodeje panenky Barbie v loňském roce globálně rostly o 16 procent s tržbami 1,35 miliard dolarů, což je nejvíce od roku 2014. Díky tomu se dařilo i celé společnosti Mattel, která zaznamenala nejvyšší tržby od roku 2017.
Pandemie výrobcům hraček nahrává. Děti mají v lockdownech omezené možnosti zabavit se a k legendární panence mají citové vazby i jejich rodiče, kteří pracují z domova. Barbie také hodně zapracovala na inkluzi. Panenky jsou nyní k dostání různě vysoké i s realističtějšími proporcemi. V rámci nové řady Fashionistas je například k dispozici 35 odstínů pleti a devět různých postav. Koupit si lze Barbie na vozíčku nebo s protézou.
Generální ředitel Mattel Ynon Kreiz médiím sdělil, že je sice pravda, že z pandemie těžil celý průmysl s hračkami, ale že Mattel trh svými výsledky převyšuje. Společnost má ve svém portfolio i značku Hot Wheels nebo Fisher-Price. Prodeje společnosti loni vzrostly o dvě procenta (tržby z prodeje dosáhly na 4,5 miliardy dolarů), v posledním kvartálu se jednalo dokonce o desetiprocentní růst.
Mattel přesto oznámil nový program, v rámci kterého chce výrazně omezit výdaje, do konce roku 2023 by měla úspora představovat 250 milionů dolarů. Firma nechce propouštět, ale zapracovat na systémech, procesech i standardizaci globálního marketingu.
Konkurenční Hasbro, která vlastní značku Nerf nebo deskovou hru Monopoly, oznámila, že tržby v roce 2020 naopak o osm procent poklesly na 5,4 miliard dolarů, přestože v posledním kvartálu rostly o 4 procenta.