Skupina Albatros Media získala knižní divizi společnosti Mladá fronta. Ve skupině bude mít už sedmnáct nakladatelství. Cena se usadila na 14 milionech korun.
Společnost Albatros Media byla jediným zájemcem o knižní divizi a svůj zájem projevovala opakovanými nabídkami. „Máme radost, že se nám nakonec podařilo dosáhnout jednomyslného konsenzu všech účastníků insolvenčního řízení, a že převzetí Mladé fronty naší společností nakonec považovaly za nejlepší řešení všechny subjekty, počínaje insolvenční správkyní, přes zajištěné věřitele, věřitelský výbor, opatrovníka společnosti, dřívější zaměstnance, další věřitele, a také insolvenční soud,“ uvedl Václav Kadlec, generální ředitel společnosti Albatros Media.
Knižní divize Mladé fronty přitom není v dobrém stavu, po dobu mnoha měsíců nevydala žádnou novou knihu a čelila i odlivu řady autorů, kteří s ní byli v uplynulých letech spojeni. „Přestože rozklad nakladatelství dosáhl extrémní úrovně, stále věříme, že je možný jeho restart. Tuto víru, že z Mladé fronty opět může být to skvělé, silné, moderní nakladatelství, jakým bylo ještě před rokem, stavíme mimo jiné na postoji dřívějších zaměstnanců, kterým leží budoucí osud Mladé fronty nebývale na srdci a k úspěchu transakce v průběhu jednání svým přístupem výrazně napomohli,“ doplňuje Kadlec a zdůrazňuje, že prioritní nyní bude, aby se v Mladé Frontě podařilo udržet klíčové autory a klíčová díla. Součástí transakce je také právo nadále využívat značku Mladá fronta na knižní produkci.
Cena, kterou Albatros Media za MF nabízela se postupně snižovala s ohledem na průtahy a zhoršující se kondici divize. Ještě loni na podzim se jednalo o 35 milionů korun při uskutečnění transakce do konce října. Nakladatelství chtělo ještě stihnout vánoční sezonu.
Nakladatelství se má 1. září přestěhovat do projektu Mayhouse v ulici 5. května, který spadá do portfolia realitní investiční skupiny CPI Property Group. Obsadí zde prostor o rozloze 2 200 m².
Z Mladé fronty už se společnosti Internet Info prodala za 15,8 milionů korun online divize (včetně ochranné známky na týdeník Euro). Své nové majitele mají i dětské tituly Puntík a Tečka, časopis Motocykl a tři zdravotnické tituly. Celkově se jedná o částku ve výši 4,2 milionů korun.
Z Mladé fronty se prodala také online divize, za 15,8 milionů korun společnosti Internet Info. Své nové majitele mají i dětské tituly Puntík a Tečka, časopis Motocykl a tři zdravotnické tituly. Celkově se jedná o částku ve výši 4,2 milionů korun.
Začátkem loňského září byla vyvolávací cena celé Mladé fronty v elektronické aukci 34 milionů korun. V ní nakonec nejvíc – přesně 50,1 milionu Kč – nabídla komunikační agentura PP Partners Prague. Soud ale nakonec květnové vyhlášení konkurzu a aukci zrušil.