Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zemřel David Barclay, spolumajitel mediální skupiny Telegraph

Po krátké nemoci zemřel 10. ledna byznysmen David Barclay. Společně se svým bratrem, dvojčetem Frederickem, vybudoval impérium, díky němuž se jejich jmění odhadovalo na 205 miliard korun. V mediálním byznysu působili od roku 1992.

David Barclay se svým bratrem Frederickem stál za byznysovou sítí, kam vedle hotelů, realit, rozvážkových služeb a obchodů patřila i mediální skupina The Telegraph Media Group. „Byla to úžasná cesta ve všem, co jsme společně udělali. To dobré, špatné i ošklivé, zažili jsme vše od bombardování v Coventry po dohody, které jsme uzavřely, i které nám unikly. Byli jsme dvojčaty až do konce, byl mojí pravou rukou, já jeho levou. Znovu se potkáme,“ uvedl v prohlášení k jeho smrti Frederick Barclay.

Bratři začínali jako účetní v General Electric, než se pustili do podnikání na vlastní pěst. Ve velkém byznyse se pohybovali od 70. let, kdy díky půjčkám mohli investovat do hotelů. Vlastnili sítě obchodů, realit i hotelů, mezi něž patřil mimo jiné londýnský hotel Ritz. Do mediálního byznysu vstoupili v roce 1992, když koupili projekt celoevropských novin The European a dále přibrali tituly jako The Scotsman či Sunday Business. The Telegraph Media, pod ní spadají tituly jako The Spectator, The Sunday Telegraph a samozřejmě The Daily Telegraph, Group získali v roce 2004. Na podzim roku 2019 se objevily zprávy, že bratři hledají pro mediální skupinu kupce.

Reklama

„Sbohem s respektem a obdivem siru Davidu Barclaymu, který zachránil úžasné noviny a vytvořil tisíce pracovních míst po celém Spojeném království, a který vášnivě věřil v nezávislost této země,“ napsal na Twitter britský premiér Boris Johnson, někdejší komentátor The Daily Telegraph.

Majetek bratrů Davida a Fredericka odhadl zatím poslední žebříček The Sunday Times Rich List na sedm milionů liber, což je v přepočtu zhruba 205 miliard korun. V roce 2000 získali oba rytířský titul za přínos filantropii, například na lékařský výzkum věnovali mezi lety 1987 a 2000 zhruba 40 milionů liber, což v přepočtu představuje takřka 1,2 miliardy korun.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-47

MAM Exkluzivně v časopise

McDonald’s sýrovka
AI chatbot
Iva Welker, VML

MAM Téma čísla

ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Návrh bez názvu-130
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)