Zájem firem o nahrávací studia roste. I díky éře covidu

Velké firmy, banky, veřejné instituce ale i školy investují do vlastních studií k tvorbě audio i video obsahu. Trend bude nadále sílit.

Tlak na tvrobu vlastního na míru dělaného contentu pro různé využití během pandemie na straně značek zesílil. Oproti dříve běžnému postupu, kdy si značky najímaly agentury a produkční společnosti, je aktuálně vidět větší nutnost držet náklady na uzdě. A vzhledem k dlouhodobému výhledu a nutnosti vlastního obsahu začínají o studiích přemýšlet v řadě českých institucí, mezi velkými firmami nebo třeba univerzitami.

„Největší nárůst poptávky vnímáme z firemního a veřejného sektoru. Další segment tvoří školství a samozřejmě ostatní vzdělávací instituce. Podcasty a jejich tvorba je obecný trend, který jsme vnímali již před covidem. Obecně nyní vzrostla poptávka po kvalitních řešeních hybridních meetingů a prezentací,“ tvrdí Petr Vlček, ředitel společnosti AVT Group, která stojí například za novým moderním studiem CNN Prima News. Instalovala i nové ozvučení ve Stavovském divadle či divadle Reduta. AV řešení dodala například i do sportovní haly O2 Universum nebo pro některé tuzemské univerzity či nemocnice.

„Současná situace, co se týká možnosti pořádat ,živé‘ eventy, je natolik nejistá, že s každým posunutím výhledu, kdy bude možné je realizovat, se zvyšuje poptávka ze strany firem. Tím, jak se ukazuje, že vzhledem k aktuální situaci se nebude jednat jen o krátkodobý výstřelek, zvyšuje se u firem i potřeba dělat online eventy kvalitně,“ říká jednatel společnosti Event arena Norbert Pýcha.

„Formáty jako podcast nebo živé vysílání mají výrazně vyšší poptávku, vznikají nové podcasty, firmy se svými zákazníky nemohou komunikovat offline, využívají proto stále více živé vstupy. Poptávka po těchto službách se meziročně zvýšila o 60 až 70 procent. Digitální obsah je na drastickém vzestupu, takže trend bude i nadále posilovat,“ popisuje Honza Borýsek, CEO agentury advertia digital. Podle něj bylo loni během první vlny patrné určité vyčkávání, jak se situace vyvine, během druhé podzimní vlny už byla vidět rychlejší adaptace firem na nastalou situaci a jejich zájem o využívání studií rostl. Agentura si proto zařídila vlastní multi­funkční studio, impulzem bylo i spuštění vlastního podcastu. Studio si už vyzkoušelo několik desítek klientů.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 1. února 2021. Předplatit si ho můžete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba