Vlastník Zásilkovny zvýšil obrat na 2,5 miliardy korun. Pomohly i dopady pandemii

Skupina Packeta, která vlastní českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, zaznamenala v roce 2020 růst. Podle předběžných čísel byl obrat Packety téměř 2,5 miliardy korun, v meziročním srovnání jde o nárůst o 100 %.

Počet zásilek byl v roce 2020 40,5 milionů, což představuje meziroční nárůst o 114 %. Celková hodnota přepraveného zboží dosáhla téměř 49 miliardy korun. Zde byl růst 71 %. Pro letošní rok je podle tiskové zprávy cílem Zásilkovny a firem ve skupině Packeta obrat ve výši 5,2 miliard korun a 70 milionů přepravených zásilek.

„Rok 2020 byl nejtěžším rokem v desetileté historii Zásilkovny. Od loňského jara a následně až do konce roku jsme v souvislosti s pandemií koronaviru nepřetržitě čelili velmi nestabilní situaci. V březnu nám ze dne na den v důsledku uzavřených výdejních míst propadly tržby o 50 procent. Na druhé straně nám dopady pandemie, stejně jako celému sektoru e-commerce, pomohly v tom, že lidé více využívali nakupování zboží na internetu,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „V letošním roce chceme pokračovat v dalším výrazném růstu, posilovat na zahraničních trzích a postupně naplňovat naši vizi být globální platformou pro e-commerce.“

Zásilkovna plánuje dále rozšiřovat svoji síť výdejních míst, a to jak formou navyšování počtu maloobchodních partnerů, tak i spouštěním vlastních automatických výdejních boxů. V roce 2020 dosáhl počet výdejních míst za celou skupinu Packeta 5 843, v České republice 4 022. Plán na rok 2021 je 9 000 výdejních míst, 5 000 v ČR.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)