Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Středoškoláci nejvíce věří ČT, pětina sleduje dezinformační či alternativní weby

Studenti středních škol z médií nejvíce důvěřují zpravodajství České televize (67 %), nejméně naopak zábavním a bulvárním deníkům. Vyplývá to z průzkumu vzdělávacího programu JSNS společnosti Člověk v tísni.

Dotazníkové šetření mezi 1200 respondenty z 58 středních škol v Česku proběhlo v září a říjnu 2020. Realizovala ho agentura Focus.

Primárním zdrojem informací jsou pro studenty sociální sítě – až 81 % je uvádí jako jeden z hlavních zdrojů. Často deklarují, že informace si následně ověřují (vždy ověřuje 17%, většinou ověřuje 49%). K poklesu naopak došlo u online zpravodajství a televize.

Reklama

Hlavní zdroje informací:

Studenti sledují zprávy a publicistiku na hlavních zpravodajských online serverech (77 % často či občas). Dále na veřejnoprávní TV (67 %) a privátních TV (57 %). Blogy různých autorů jich sleduje 46 %.

Není bez zajímavost, že zpravodajství a publicistiku alternativních webů typu Parlamentní listy či Aeronet sleduje pětina respondentů, tedy zhruba stejně jako Český rozhlas.

Frekvence sledování zpravodajstvídle sociodemografických charakteristik:

Důvěra k různý typům médiím se liší zejména s ohledem na typ školy studenta. Gymnazisté nejčastěji důvěřují veřejnoprávní TV, hlavním zpravodajským serverům, seriózním deníkům a veřejnoprávnímu rozhlasu. Důvěra v informace privátních TV je vyšší u studentů SOŠ. Studenti učilišť a z rodin s nízkou životní úrovní důvěřují médiím obecně méně.

Důvěra k informacím dle typu medií:

Polovina studentů (55 %) se přitom domnívá, že má dostatek informací o aktuálních společenských tématech.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)