Evropská soutěž efektivity komunikace ocenila projekt Terapia šetrením pro VÚB banku, která bojovala s impulzivními nákupy na internetu. Agenturou roku je McCann Worldgroup.
Prestižní cenu Grand Effie získala během slavnostního online předávání evropských cen efektivity komunikace a marketingu slovenská agentura Triad Advertising. Nejvyšší ocenění získala za kampaň Terapia šetrením pro VÚB banku, která bojovala s impulzivními nákupy na internetu a přílišným utrácením.
Projekt přidával do e-shopů vedle tlačítek koupit i tlačítko „raději ušetřit“ a ze spoření tak udělat podobně zábavný koníček jako z nakupování. Podle Triadu Slováci během kampaně šetřili trojnásobně ve srovnání s předchozím rokem a kampaň překonala stanované cíle na 150 procent.
„Porota Grand Effie ocenila nejen vysokou míru kreativity, ale také pozitivní společenské dopady kampaně. Bojem s přílišným utrácením a impulsivními nákupy pomohla lidem k zdravějším finančním návykům. Kombinace společenského i byznysového přínosu pomohla tomuto projektu vyniknout,“ uvedla Hélène Dusseaux, ředitelka pro brand building a komunikaci v Procter & Gamble, která řídila zasedání poroty Grand Effie.
Šetřící kampaň Triadu pak získala zlato i v kategorii Positive Change Europe: Social Good – Brands. Triad pak získal ještě dvě „bronzové medaile“, obě za kapmaň True Colors of Slovakia pro značku Absolut spadající pod slovenský Pernod Ricard v kategoriích pro malý rozpočet a pozitivní změnu. Kampaň ukázala Slovensko „v pravých barvách“, když představila Slovenky a Slováky s jinou barvou pleti, ač Slovensko vychází ze statistik jako třetí nejrasističtější země v Evropě. Kampaň vyvolala diskusi v médiích, získala si podporu influencerů a umělců. Za streamování jejich písní Absolut věnoval peníze na podporu neziskovek bojujících s rasismem a kampaň se stala tou nejúspěšnější v zemi na platformě Spotify.
Celkem bylo na letošních evropských Effie rozděleno 35 ocenění 23 agenturám ze 13 zemí starého kontinentu. Agenturou roku se stala McCann Worldgroup, která posbírala dvě zlaté, tři stříbrné a tři bronzové ceny za kampaně pro Tele2, Aldi, Help for Heroes a Teva Pharmaceuticals. Kompletní přehled výsledků Effie Awards Europe 2020 najdete zde.