Radiožurnál po letech poráží Impuls. Je nejposlouchanější

Čerstvá data poslechovosti Radioprojekt za třetí a čtvrté čtvrtletí 2020 přinesla jednu historickou změnu. O prvenství mezi celoplošnými stanicemi z hlediska denní poslechovosti připravil Rádio Impuls (z mediální skupiny Mafra patřící do svěřneckého fondu premiéra Andreje Babiše) veřejnoprávní Radiožurnál. Impuls byl přitom na špici čtrnáct let.

Výsledky poslechovosti rádií byly zveřejněny po roce, kvůli pandemii se data v uplynulém roce nezveřejňovala. Ukazuje se, že v mezičase celková poslechovost rozhlasu mírně klesla, zhruba o dvě procenta. Podle výzkumníků to kompenzuje nárůst v online.

„Snížil se počet nahodilých posluchačů, ale kmenoví posluchači stanicím zůstali,“ řekl při prezentaci výsledků Přemysl Čech, ředitel společnosti Median.

„Život se změnil, lidé více pracovali a stravovali se v domovech, promítla se do toho i distanční výuka,“ dodala k trendům Jana Proboštová, manažerka klientského servisu v STEM/Mark.

Radiožurnál poslouchalo denně 937 tisíc posluchačů, což je téměř o 100 tisíc více než Rádio Impuls. „Je skvělé, že stanice Českého rozhlasu v tomto obtížném období obstály a udržely si přízeň publika. Zvýšený zájem o informace významně posílil pozice ČRo na trhu. Jasně se tím ukazuje, jak jsou média veřejné služby pro veřejnost důležitá a jak nezastupitelnou roli ve společnosti hrají,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral v tiskové zprávě.

Třetí mezi celoplošnými stanicemi je Evropa 2, čtvrtý Blaník, který se mezi celoplošné stanice dostal rozšířením pokrytí na Moravě a ve Slezsku. Převzal také frekvence rádia Helax, které nyní vysílá v online, rádia Rubi a rádia Petrov. Pátá se umístila Frekvence 1.

„Naše data, čímž myslím ostrá data z playerů a aplikací, naopak vykazují nárůst. Dokonce se nám v prosinci třikrát stalo, že nám posluchači zahltili soutěže na Frekvenci 1 a Evropě, protože v jeden moment volalo do rádií 25 tisíc lidí. Čili rádio jako mediatyp a Evropa s Frekvencí 1 rozhodně neztrácejí na síle. Naopak – je evidentní, že ti, kteří poslouchají, poslouchají pozorněji a jsou více vtaženi do programu,“ myslí si Martina Říhová, CEO Active Radio.

V týdenních číslech je stále nejsilnějším celoplošným rádiem Impuls. Z pohledu obchodních sítí zůstává nejsilnější Media Club před Radiohousem a stanicemi Českého rozhlasu.

Denní poslechovost

Stanice 2. pololetí 2020 (v tisících)2. pololetí 2019 (v tisících)meziroční změna (%)
ČRo Radiožurnál9379271,1
Impuls8411018-17,4
Evropa 2766823-6,9
Blaník6406400
Frekvence 1584681-14,2
ČRo Dvojka3443265,5
ČRo Plus9899-1
ČRo Vltava5253-1,9

Týdenní poslechovost

Stanice2. pololetí 2020 (v tisících)2. pololetí 2019 (v tisících)meziroční změna (%)
Impuls16641938-14,1
ČRo Radiožurnál162315921,9
Evropa 214201567-9,4
Frekvence 111221335-16
Blaník10931148-4,8
ČRo Dvojka5795299,5
ČRo Plus1661547,8
ČRo Vltava154156-1,3

Zdroj dat: Radioprojekt, Skmo, Median, Stem/Mark

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
nova_O2
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
nova_O2
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)