Unilever míří k spravedlivé společnosti, podpoře diverzity a bourání stereotypů

Společnost Unilever oznámila rozsáhlý soubor závazků a opatření, které pomohou vybudovat spravedlivější společnost s větší podporou rozmanitosti. Uplatňovat je chce nejen uvnitř organizace, ale i v marketingu a v rámci přímého dodavatelského řetězce.

Nadnárodní skupina, do jejíhož portfolia spadají značky Hellmann’s, Lipton, Dove, Rexona, Magnum, Algida, Coccolino či Domestos, se přidává k dalším velkým společnostem, které po loňských protestech Black Lives Matter snaží zrovnoprávnit postavení i podíly svých zaměstnanců, a podobně přistupují i ke svému marketingu a dodavatelům. Podobnou iniciativu už loni představila třeba konkurenční skupina Procter & Gamble.

Unilever cílí na podporu diverzity a bourání stereotypů, nejen uvnitř organizace, ale také navenek, například v marketingu a v rámci přímého dodavatelského řetězce. Jako druhý největší inzerent na světě chce firma využít svého postavení a zvýšit počet reklam, které zahrnují větší diverzitu lidí.

„Unilever vyhodnocuje stereotypy ve svých reklamách od roku 2016. Je to důležité nejen jako jasná zpráva pro naše spotřebitele, partnery, ale i ostatní inzerenty. Naše data ukazují, že progresivní reklamy vytvářejí o 74 procent větší sílu značky, zvyšují o 33 procent relevanci reklamy a o 34 procent zlepšují důvěryhodnost. Těší mě, že v roce 2020 bylo 96 procent naší globální reklamy bez stereotypů,“ uvádí Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever za Česko a Slovensko. „V loňském roce jsme v Česku a na Slovensku spustili kampaň značky Cif ‚Ahoj, krásko‘, která je založena na genderově neutrálním pohledu. Kampaně značky Dove již řadu let oslavují skutečnou krásu. Toto je jen malý výčet toho, co se děje již nyní. Věřím, že nové závazky nás posunou ještě dále.“

Pomoc zaměstnancům

Společnost se rovněž zavázala do roku 2025 vynakládat dvě miliardy eur ročně na různorodé dodavatele. Vedle finančních výdajů bude tyto firmy podporovat i novým programem podpory, který jim umožní nabýt nové dovednosti, financování a networkingové příležitosti. Unilever chce také podpořit spravedlivější a inkluzivnější podnikatelské prostředí. Do roku 2030 zvýšit kvalifikaci všech zaměstnanců, aby měli přístup k flexibilnějšímu zaměstnávání. Za stejnou dobu chce vybavit 10 milionů mladých lidí základními dovednostmi, aby se mohli připravit na pracovní příležitosti. Do roku 2025 pak má v plánu pomoci pěti milionům malých a středních firem k růstu prostřednictvím přístupu k potřebným dovednostem, financím a technologii.

„Technologie do značné míry určují dovednosti potřebné v budoucí práci i způsob práce jako takový. I dynamika tradičního vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci je zastaralá, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmy. Automatizace, a navíc ještě recese vyvolaná pandemií COVID-19 znamená pro svět práce obrovskou výzvu,“ uvedl Ethan Rothschild, nový HR ředitel společnosti Unilever pro Česko a Slovensko.

Součástí nových sociálních závazků je také závazek zvyšovat životní úroveň. Zajištění toho, aby si lidé vydělali důstojnou mzdu nebo příjem, je zásadním krokem k vytvoření spravedlivější společnosti s větším důrazem na inkluzi.

Další už také zkouší

Podobné závazky už koncem loňského června během online festivalu marketingu a kreativity Lions Live představil Marc Pritchard, chief brand officer Procter & Gamble. „Zrychlili jsme zavádění systematických změn, díky nimž se ve složení naší firmy bude lépe odrážet reprezentace světa kolem nás. Chceme dosáhnout toho, že v celém našem kreativním řetězci bude odpovídající zastoupení lidí z afroamerické komunity i dalších etnických menšin. Ať už jde o naše značky, agentury, nebo produkční týmy,“ uvedl tehdy mimo jiné Pritchard.

Slíbil také, že firma předělá nákupní systémy tak, aby se v investicích výrazně navýšil podíl médií, agentur i marketingových dodavatelů vlastněných či provozovaných Afroameričany. Uvedl, že firma důsledně kontroluje reklamy a inzerce, aby věrně a s respektem zobrazovaly všechny lidi včetně menšin a zároveň oznámil komplexní revizi mediálních kanálů. „Nebudeme inzerovat nikde, kde se podporuje nebo objevuje obsah, který je podle nás nenávistný, diskriminační nebo pomlouvačný,“ uvedl tehdy striktně.

Podobné iniciativy už mají například také firmy jako Apple, Google, Facebook, HP či Netflix. Ten nedávno zveřejnil svou první zprávu o diverzitě a inkluzi, podle níž se mimo jiné mezi lety 2017 a 2019 zvýšil podíl žen mezi zaměstnanci z 40 na 47 procent. Z Česka se k podobným cílům přihlásila i společnost Avast, která od poloviny září jmenovala novou ředitelku pro diverzitu, inkluzi a spolupráci s komunitami, jíž se stala Dita Přikrylová.

Neziskové společnosti tyto iniciativy sice chválí, zároveň ale leckdy upozorňují na to, že se proklamované změny neprojevují dostatečně, proto jsou po firmách požadovány detailní výroční zprávy o diversitě a inkluzi, z nichž se dá lépe vyčíst plnění slibovaných cílů.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)