McDonald’s zavádí dřevěné příbory. Chce eliminovat 38 tun plastového odpadu

Společnost McDonald’s Česká republika a Slovensko definitivně zavádí dřevěné příbory, které od podzimu testovala. Opatření má snížit dopady na životní prostředí a přispěk k udržitelnému hospodářství. Díky výměně plastových příborů za dřevěné se ročně ušetří 38 tun plastového odpadu, uvádí stravovací řetězec v tiskové zprávě.

„Společnost McDonald’s po celém světě provozuje přes 37 tisíc restaurací, které každý den obslouží 69 milionů lidí. Díky naší velikosti jsme i malými změnami schopni mít obrovský vliv na dění kolem nás. Již mnoho let proto intenzivně pracujeme na řadě opatření, směřujících ke snížení naší enviromentální stopy,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s. „Celosvětovým cílem McDonald’s je stát se v tomto ohledu lídrem mezi restauračními společnostmi a Česká republika je velmi často trhem, kde se k přírodě šetrné varianty testují a zavádějí mezi prvními. Zavedení dřevěných příborů je toho jen dalším důkazem,“ dodává Jitka Pajurková.

Dřevěné příbory jsou vyrobené z březového dřeva s certifikacemi FSC a PEFC, leštěné jsou karnaubským voskem s osvědčením UEBT. Hlavním benefitem dřevěných příborů, jak McDonald’s uvádí, je jejich ohleduplnost k životnímu prostředí. Na dřevěné příbory se pohlíží jako na biodegradabilní odpad a stejně jako zbytky jídla je lze kompostovat nebo zpracovat na bioplyn.

McDonald’s už dříve nahradila plastová brčka biodegradabilními, odstranily se plastové kelímky u ovocných džusů a mléčných shaků nebo se zrušila plastová víčka ze zmrzlinových pohárů McFlurry. Dalším krokem budou tzv. pitelná víčka, která se zavedla ve Francii a s nimiž se u nás také počítá.

Veškeré obaly od zákazníků McDonald’s podle tiskové zprávy třídí od roku 2000, obaly od dodavatelů či použitý olej z fritéz se třídí už od roku 1992. Použitý olej z fritéz je prý zužitkován ze 100 %. Veškerý biologicky rozložitelný odpad je také zpracováván v kompostárnách nebo bioplynových stanicích. V souhrnných číslech najde celých 88 % vyprodukovaných odpadů materiálové nebo energetické využití.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345