Výrobce diářů Clever Minds má za sebou nejlepší prosincové výsledky v historii. Firma loni místo spolupráce s agenturami postavila marketingový tým. Na otázky odpovídá zakladatel a šéf značky Jan Straka.
Během uplynulého roku jste ve firmě měnili marketing – jakým způsobem?
Naše výrobky jsou výstupem mnoha let zkoušení a osobní praxe, kterou je třeba zákazníkovi předat, což v onlinu nemusí vždy fungovat. Díky pandemii jsme si uvědomili, že musíme více zaměřit svou pozornost tímto směrem. S příchodem covidu-19 jsme začali více natáčet videa, v nichž ukazujeme využití produktů v konkrétních situacích. Posunuli jsme způsob využívání sociálních sítí a komunikace s naší komunitou. Do budoucna vnímáme content, zejména video, jako velmi podstatný. Nyní stavíme nový web, který bude novou základnou pro další roky.
Nově jste též postavili inhouse marketingový tým, proč?
U agentur vnímám tři základní problémy — jste jedním klientem z mnoha, máte k dispozici člověka jen na určitou chvíli a v neposlední řadě je to nechuť většiny agentur podílet se na zisku i na ztrátě. Začátkem minulého roku jsme se nuceně rozešli s agenturou, jejíž přístup byl po roce a půl spolupráce řekněme velmi diskutabilní. V první vlně jsme začali spolupráci s agenturou Taste, kterou považuji za jednu z nejlepších. Jejich jednání bylo vždy velmi profesionální a otevřené. Inhouse tým je vlastně jejich doporučení, kterým sami přišli o klienta. Interní tým nám umožňuje hlavně flexibilitu. Zvláště v situaci, kdy vaše podnikání někdo neustále přivírá. Žijeme v dynamičtějším světě, marketingový plán nastavený začátkem roku za pár týdnů neplatí… Druhým klíčovým momentem je dostupnost, fungujeme sedm dnů v týdnu a nikdo s tím nemá problém.
K jakým dalším inovacím vás vývoj loňského roku přivedl?
Klíčová byla konsolidace výroby, díky které dnes fungujeme v režimu just in time, takže nemáme tak zatížené cash flow skladovými zásobami a pružněji reagujeme na trh. Druhým krokem bylo rozšíření prostor expedice e-‑shopu spojeným s naší pražskou prodejnou, což velmi usnadnilo řešení zejména vánočního náporu objednávek.
Který marketingový nápad na trhu vás v uplynulém roce zaujal?
Jednoznačně kampaň našich kamarádů z Železné koule na Hithitu.