Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Interní marketingový tým nám umožňuje flexibilitu, říká šéf Clever Minds

Výrobce diářů Clever Minds má za sebou nejlepší prosincové výsledky v historii. Firma loni místo spolupráce s agenturami postavila marketingový tým. Na otázky odpovídá zakladatel a šéf značky Jan Straka.

Během uplynulého roku jste ve firmě měnili marketing – jakým způsobem?

Naše výrobky jsou výstupem mnoha let zkoušení a osobní praxe, kterou je třeba zákazníkovi předat, což v onlinu nemusí vždy fungovat. Díky pandemii jsme si uvědomili, že musíme více zaměřit svou pozornost tímto směrem. S příchodem covidu-19 jsme začali více natáčet videa, v nichž ukazujeme využití produktů v konkrétních situacích. Posunuli jsme způsob využívání sociálních sítí a komunikace s naší komunitou. Do budoucna vnímáme content, zejména video, jako velmi podstatný. Nyní stavíme nový web, který bude novou základnou pro další roky.

Reklama

Nově jste též postavili inhouse marketingový tým, proč?

U agentur vnímám tři základní problémy — jste jedním klientem z mnoha, máte k dispozici člověka jen na určitou chvíli a v neposlední řadě je to nechuť většiny agentur podílet se na zisku i na ztrátě. Začátkem minulého roku jsme se nuceně rozešli s agenturou, jejíž přístup byl po roce a půl spolupráce řekněme velmi diskutabilní. V první vlně jsme začali spolupráci s agenturou Taste, kterou považuji za jednu z nejlepších. Jejich jednání bylo vždy velmi profesionální a otevřené. Inhouse tým je vlastně jejich doporučení, kterým sami přišli o klienta. Interní tým nám umožňuje hlavně flexibilitu. Zvláště v situaci, kdy vaše podnikání někdo neustále přivírá. Žijeme v dynamičtějším světě, marketingový plán nastavený začátkem roku za pár týdnů neplatí… Druhým klíčovým momentem je dostupnost, fungujeme sedm dnů v týdnu a nikdo s tím nemá problém.

K jakým dalším inovacím vás vývoj loňského roku přivedl?

Klíčová byla konsolidace výroby, díky které dnes fungujeme v režimu just in time, takže nemáme tak zatížené cash flow skladovými zásobami a pružněji reagujeme na trh. Druhým krokem bylo rozšíření prostor expedice e-‑shopu spojeným s naší pražskou prodejnou, což velmi usnadnilo řešení zejména vánočního náporu objednávek.

Který marketingový nápad na trhu vás v uplynulém roce zaujal?

Jednoznačně kampaň našich kamarádů z Železné koule na Hithitu.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

Otvirak-na-web-Vasek-3
McDonald’s sýrovka
AI chatbot

MAM Téma čísla

ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Návrh bez názvu-130
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)