Interní marketingový tým nám umožňuje flexibilitu, říká šéf Clever Minds

Výrobce diářů Clever Minds má za sebou nejlepší prosincové výsledky v historii. Firma loni místo spolupráce s agenturami postavila marketingový tým. Na otázky odpovídá zakladatel a šéf značky Jan Straka.

Během uplynulého roku jste ve firmě měnili marketing – jakým způsobem?

Naše výrobky jsou výstupem mnoha let zkoušení a osobní praxe, kterou je třeba zákazníkovi předat, což v onlinu nemusí vždy fungovat. Díky pandemii jsme si uvědomili, že musíme více zaměřit svou pozornost tímto směrem. S příchodem covidu-19 jsme začali více natáčet videa, v nichž ukazujeme využití produktů v konkrétních situacích. Posunuli jsme způsob využívání sociálních sítí a komunikace s naší komunitou. Do budoucna vnímáme content, zejména video, jako velmi podstatný. Nyní stavíme nový web, který bude novou základnou pro další roky.

Nově jste též postavili inhouse marketingový tým, proč?

U agentur vnímám tři základní problémy — jste jedním klientem z mnoha, máte k dispozici člověka jen na určitou chvíli a v neposlední řadě je to nechuť většiny agentur podílet se na zisku i na ztrátě. Začátkem minulého roku jsme se nuceně rozešli s agenturou, jejíž přístup byl po roce a půl spolupráce řekněme velmi diskutabilní. V první vlně jsme začali spolupráci s agenturou Taste, kterou považuji za jednu z nejlepších. Jejich jednání bylo vždy velmi profesionální a otevřené. Inhouse tým je vlastně jejich doporučení, kterým sami přišli o klienta. Interní tým nám umožňuje hlavně flexibilitu. Zvláště v situaci, kdy vaše podnikání někdo neustále přivírá. Žijeme v dynamičtějším světě, marketingový plán nastavený začátkem roku za pár týdnů neplatí… Druhým klíčovým momentem je dostupnost, fungujeme sedm dnů v týdnu a nikdo s tím nemá problém.

K jakým dalším inovacím vás vývoj loňského roku přivedl?

Klíčová byla konsolidace výroby, díky které dnes fungujeme v režimu just in time, takže nemáme tak zatížené cash flow skladovými zásobami a pružněji reagujeme na trh. Druhým krokem bylo rozšíření prostor expedice e-‑shopu spojeným s naší pražskou prodejnou, což velmi usnadnilo řešení zejména vánočního náporu objednávek.

Který marketingový nápad na trhu vás v uplynulém roce zaujal?

Jednoznačně kampaň našich kamarádů z Železné koule na Hithitu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia