Reklama
Megaboard

Influenceři bodují stále více, hlavně u generace Z

Influencer marketing zažívá kontinuální rozmach. Hvězdy sociálních sítí se stále častěji objevují i v televizi čí rádiu. Bude 2021 rokem TikToku?

Zatímco Instagram a jeho Stories jsou už zavedeným pojmem, loni zaznamenala výrazný růst i sociální síť TikTok. Podle zprávy Klear State of Influencer Marketing vzrostlo využívání sponzorovaných příspěvků na Instagramu o 32 procent, zároveň ovšem počet označených spoluprací hashtagem #ad meziročně poklesl o pětinu. Je tak evidentní, že stále rostoucí počet influencerů placené spolupráce nepřiznává.

Pro čtvrtinu lidí ve věku 16-24 představuje Instagram hlavní platformu, která může vést k jejich následným nákupům.  Zpráva uvádí, že zatímco v roce měly sponzorované příspěvky průměrně 4800 unikátních shlédnutí, loni to bylo už 7800, tedy nárůst o 57 procent. Podle studie za ní stojí hlavně příslušníci takzvané generace Z (lidé ve věku 18-24), kteří přispěli k růstu obsahu o devět procent. Jejich podíl na influencer marketingu vzrostl z 31 na 34 procent. 

Stále důležitější platformou pro influencery je pak i TikTok. Na něm sponzorovaný obsah meziročně stoupl dokonce o 130 procent. Tato sociální síť zažívá boom vedle Číny a USA v řadě dalších zemí – v některých rostlo množství uživatelů o desítky procent. TikTok nedávno oznámil partnerství se Shopify – společně chtějí značkám a obchodníkům pomoci propagovat produkty prostřednictvím videí umožňujících okamžitý nákup, případně dále rozvíjet nákupní livestreamy. I kvůli tomu se o firmu, která v USA čelí tlaku na prodej americké části svého byznysu, výrazně zajímá například kolos Walmart. Ostatně loni v prosinci právě Walmart zorganizoval s desítkou velkých tvůrců obsahu na TikToku svůj hodinový nákupní livestream. 

Podle výzkumu společnosti Takumi téměř tři čtvrtiny marketérů z Německa, USA a Velké Británie uvedly, že v uplynulém roce u nich došlo k navýšení výdajů na influencer marketing. Až 40 procent zákazníků je připraveno vídat influencery i v tradičních reklamních kanálech a stejný podíl zákazníků si myslí, že by se měli více vyjadřovat i k aktuálním otázkám. Podle studie také 57 procent marketérů už s nimi pracovalo napříč různými platformami. Stále častěji také influenceři vystupují napříč platformami a více se objevují i v televizi nebo rádiu. Podobně to vidí i značky a v minulosti toho využily například Coty, Coca-cola nebo Lancôme. Spolupráce budou v roce 2021 nepochybně sílit i vzhledem k očekávaným dalším omezením pramenícím z koronavirové pandemie.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále