Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Festival Cannes Lions představil prezidium. Poprvé převládají ženy

Festival kreativní komunikace a marketingu Cannes Lions už zná vedení porot pro všechny soutěžní kategorie. Přibyla šéfka marketingu Netflixu Bozoma Saint John, globální prezidentka Dentsu mcgarrybowen Merlee Jayme a řídící partner společnosti AKQA ze skupiny WPP Geoff Northcott.

Porota pro speciální ročník soutěže Cannes Lions 2021 je kompletní. Organizátoři do vedení porot pro jednotlivé kategorie dodali dvě poslední prezidentky a jednoho prezidenta. Letošní prezidium soutěže má nejvyšší podíl žen, celkem činí 57 procent. To je oproti zatím poslednímu ročníku soutěže, který proběhl v roce 2019, významný pokrok. Tehdy byla v porotě prezidentek třetina.

Festival se snaží jít příkladem firmám v komunikačním průmyslu. Práce na větší rovnosti žen i minorit byla ostatně velkým tématem i během online festivalu kreativity Lions Live, jenž se poprvé konal loni v červnu místo zrušeného předávání cen Cannes Lions. I společenská nerovnost totiž vedle dopadů pandemie koronaviru ovlivňuje rozpočty, kreativitu, fungování komunikačních agentur i jejich vztah s klienty. „Celý obor komunikace se mění a musí se změnit,“ zaznělo tehdy v debatě mezi jedněmi z nejvlivnějších lidí v marketingu, již vedl Philip Thomas, prezident marketingové divize Ascential a prezident Cannes Lions.

Reklama
ČEZ

Na ideje snažící se pozitivně změnit svět prostřednictvím narovnání nerovností či nespravedlností se zaměřuje také speciální ocenění Skleněný lev, jenž je udělován od roku 2015. Porotu posuzující práce v této kategorii povede z pozice prezidentky šéfka marketingu Netflixu Bozoma Saint John.

„Musíme upozornit na značky a inzerenty posunující kupředu pokrok tím, že představují svět rovnocenný. Z toho důvodu je Skleněný lev tak důležitý – ukazuje na práce, které měly opravdu dopad na problematiku genderové nerovnosti. Nemohu se dočkat, až uvidím, jak se značky k tomuto trvajícímu problému stavějí novým způsobem,“ uvedla Saint John.

Bozoma Saint John řídí marketing streamovací služby Netflix od června roku 2020. Předtím zastávala pozici CMO ve společnosti Endevour a byla také vůbec první chief brand officer ve společnosti Uber. Během své dvacetileté kariéry v marketingu pracovala pro Apple Music a iTunes či Pepsi-Cola North America. Za svou práci byla v roce 2014 uvedena do Síně úspěchu Americké reklamní federace (AAF).

Další nově jmenovanou prezidentkou poroty, která bude rozdělovat ocenění v kategorii Rozhlas a Audio, je Merlee Jayme, prezidentka Dentsu Mcgarrybowen a „chairmom“ Dentsu Jayme Syfu. Ta se v roce 2019 jako jedna z osmi žen dostala na žebříček nejvlivnějších šéfů kreativy světa podle časopisu The Drum. Ve svých pracích klade důraz na insight a inovace, ty získaly například Cannes Lions Grand Prix v kategorii Mobile, Grand Clio, NYF Grand Award, žlutou a dřevěnou tužku na D&AD, či zlaté Effie. Své agentuře pomohla získat klienty jako Coca-Cola, Nestlé, Shell a Wyeth.

Posledním jmenovaným prezidentem poroty je Geoff Northcott, řídící partner a chief experience officer v agentuře AKQA ze skupiny WPP. V agentuře, která vyhrála dvě Grand Prix na posledních Cannes Lions a je řazena mezi top agentury v přehledech Global Marketing Agencies Magic Quadrant podle Gartneru a Customer Experience Marketscape podle IDC, pracuje od roku 2007. Začínal jako account director pro klienta Nike, stál za vznikem mnoha služeb oceněných na Cannes Lions. Pomohl také rozjet několik studií agentury AKQA, jako třeba v Portlandu, Tokiu a São Paulu.

Northcott povede porotu nové kategorie Creative Business Transformation – má oceňovat projekty, které jsou tak kreativní, že od základů mění způsob, jakým firma podniká. „Kategorie vznikla po třech letech příprav a konzultacích s odborníky z oboru. Poprvé se bude udělovat v roce 2021, a bude tak možné vybírat z prací, které se sejdou během dvou let,“ uvedl loni během online festivalu Lions Live Simon Cook, šéf festivalu Cannes Lions.

Všechny prezidentky a prezidenty porot aktuálního ročníku Cannes Lions najdete zde.

Přihlášky do Cannes Lions je možné posílat už od loňského října – první uzávěrka je 11. března a další jsou 25. března a 8. dubna, finální deadline je 15. dubna, ceník je odstupňovaný podle termínů. Přihlašovat je možné práce za rok 2020 i za rok 2021. Poroty je budou hodnotit a oceňovat odděleně. Festival podle pořadatelů proběhne fyzicky koncem června. Zároveň se ale počítá s tím, že se akce nebudou moci zúčastnit všichni, a tak je v plánu i rozsáhlý digitální program. K tomu pomohl i úspěch loňského virtuálního festivalu Lions Live, jehož se online účastnilo na 80 tisíc lidí ze 145 zemí světa.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)