ČNP se distancuje od studie o sportu Národní sportovní agentury

Český národní panel (ČNP) se distancuje od studie, která měla srovnat jednotlivé sporty na bází diváckého zájmu. Spojovala ho s ní Národní sportovní agentura (NSA). Ta plánuje při rozdělování státních miliard k výsledkům průzkumu přihlédnout – dle šéfa NSA Milana Hniličky měl mít až 30% váhu. Přinášíme nezkrácené vyjádření ČNP.

Ve středu 13. ledna 2021 jsme vyzvali Národní sportovní agenturu, aby opravila nepravdivé tvrzení, že ČNP je spoluautorem studie Míry popularity sportu v České republice 2020, Finanční náročnosti provozování sportů z hlediska pořízení potřebné výstroje a výzbroje. Jsme rádi, že NSA toto tvrzení opravila ve své tiskové zprávě.

Výsledky průzkumu

Nejoblíbenější sporty dle divácké atraktivity

  1. Lední hokej
  2. Lyžování
  3. Atletika
  4. Tenis
  5. Biatlon
  6. Krasobruslení
  7. Auto, moto a sport
  8. Fotbal
  9. Cyklistika
  10. Rychlobruslení a short track
  11. Taneční sport
  12. Sportovní gymnastika
  13. Volejbal
  14. Moderní gymnastika
  15. Basketbal

Nejoblíbenější sporty dle aktivního provozování

  1. Bowling a kuželky
  2. Tenis
  3. Cyklistika
  4. Lyžování
  5. Stolní tenis
  6. Plavání
  7. Volejbal
  8. Badminton
  9. Šipky
  10. Atletika
  11. Auto a moto sport
  12. Sportovní střelba
  13. Minigolf
  14. Lední hokej
  15. Vodáctví

Předmětem činnosti Českého národního panelu je sbírat informace od členů panelu, případně umožnit klientům oslovit panelisty nabídkou k vyplnění dotazníku. Je tedy vlastně servisní organizací, která poskytuje kvalitní „nástroj“ pro provádění výzkumů. ČNP vždy kontroluje etickou a formální stránku sbíraných dat a plně ručí za jejich kvalitu. V tomto případě ČNP figuroval pouze jako dodavatel nástroje pro zpracování – tedy reprezentativního vzorku. Autor výzkumu, který s námi poskytnutými informacemi pracoval a následně je publikoval, nesprávně označil Český národní panel jako spoluautora výzkumu. Tím nejsme a publikaci ani interpretaci dat s námi nikdo nekonzultoval.

Informace, že na výzkumu NSA spolupracovala s Českým národním panelem, je tak zcela zavádějící.

ČNP je vlastněný renomovanými výzkumnými agenturami (Nielsen Admosphere, NMS Market Research a STEM/MARK). Tyto výzkumné agentury se zásadně distancují od výsledků a interpretace tohoto výzkumu NSA. Na tomto výzkumu, případně jeho interpretaci, se žádný odborník z těchto agentur nijak nepodílel.

Z našeho pohledu (veřejně dostupných informací) je výzkum velmi problematický a neodborně zpracovaný –  počínaje dotazníkem a konče interpretací.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-14

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-14

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Surfař
Mikroinfluenceři
fenomen

MAM Exkluzivně v časopise

Jakub Loos, Coca-Cola
MAM class
SABRE Awards 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist