Centrum dopravních informačních systémů Ministerstva dopravy ČR (Cendis) spouští ostrý provoz projektu jednotné jízdenky OneTicket. V komunikaci využije maskota Tiketku. Navrhl ji výtvarník a designér Vojtěch Buchta. Celé kreativní zpracování kampaně včetně animovaných videí obstarala agentura Ewing. Aktuální kampaň by se měla opírat především o PR aktivity, sociální sítě a komunikaci formou zmíněných videí.
„Postavička bude provázet cestující celým systémem. Nechceme lidi s OneTicket seznamovat úplně od začátku, myslíme si, že už nějaké povědomí mají, proto v této fázi kampaně zacházíme do většího detailu,“ říká tiskový mluvčí Cendis Martin Opatrný.
Cestující mohou OneTicket využít ve všech spojích, které objednává v dálkové dopravě ministerstvo dopravy a v regionální dopravě kraje, bez ohledu na to, který dopravce služby zajišťuje. Na dálkových linkách i v regionech dnes provozuje osobní vlaky třináct společností. Vedle Českých drah jsou to například RegioJet či Leo Express. Jednotná jízdenka procházela od poloviny června testovacím provozem a se změnou jízdních řádů ze soboty 12. na neděli 13. prosince 2020 začala platit na celé železniční síti v Česku.
OneTicket lze koupit v papírové podobě na pokladnách dopravců i přímo ve vlaku nebo v elektronické podobě na e-shopu či v mobilní aplikaci. Do testovacího provozu bylo zapojeno pět dopravců na dvou tratích Plzeň-Most a Česká Lípa-Rumburk.

