Ministerstvo náhle zrušilo výběrové řízení na komunikaci k pandemii za 38 milionů

Ministerstvo zdravotnictví (MZd) v pátek informovalo, že ruší výběrové řízení na zakázku v hodnotě 38 milionů korun.

„V průběhu času se vyskytly důvody hodně zvláštního zřetele spočívající v jeho záměru významně změnit předmět zadávacího řízení,“ odůvodnilo ministerstvo radikální krok. Pod textem je podepsán Radek Policar, náměstek pro legislativu a právo na MZd.

Na Twitteru pak resort napsal následující: „Rozhodli jsme se zakázku na kampaň ke covid-19 zrušit z důvodu změny celkové strategie. Na obsahu jsme začali spolupracovat se @strakovka (Úřadem vlády), která naváže spolupráci se skupinou předních komunikačních agentur sdružených pod AKA a dalšími.

Aby se komunikace témat k pandemii nezdržovala, chtěl resort původně přímo oslovit široký okruh potenciálních dodavatelů marketingových a reklamních služeb.“ O výsledku mělo být jasno už 21. prosince.

Proti vypsání zakázky a tématům, která ani nezahrnovala očkování, se zvedla vlna nevole mezi experty. Ostře se ohradila například Asociace public relations (APRA), o čemž MAM jako první informoval. Odmítavé hlasy zaznívaly i z řad jednotlivých agentur. Nepodařilo se nalézt jedinou, která by o účast ve výběrovém řízení jevila zájem. Podle insidera z trhu nyní resort vypíše výběrové řízení na mediální agenturu a kreativu si nechá vypracovat dobrovolnou iniciativou komunikačních profesionálů, o níž MAM rovněž informoval.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Pilulka
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Pilulka