DATA: Výsledky spolupráce s influencery neměří tři čtvrtiny firem v Česku

České firmy využívají podle studie firmy WeDigital influencer marketing zatím jen minimálně. Z celkového počtu 1266 oslovených značek a firem v rámci panelu Instant research společnosti Ipsos uvedlo alespoň jednu zkušenost s influencer marketingem pouhých 14 procent dotázaných. Třetina respondentů o spolupráci s influencery pak neuvažuje ani v budoucnu.

Firmy, které se do spolupráce s influencery pouští, uvádějí, že si je nejčastěji vybírají podle obsahu, který tvoří. Až druhé místo na pomyslném žebříčku důležitosti mezi zadavateli obsadil počet sledujících. Až na samotném konci zůstal vzhled influencera.

Většina spoluprací s influencery se v Česku odehrává na Instagramu. Nejvíce sítí při spolupráci s influencery (v průměru 3) využívají firmy z oblasti cestovního ruchu a mobility. Tik Tok využívá zatím jen 12 procent dotázaných. Nejčastěji patří do oborů zdraví a krása, či móda a doplňky.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)