České firmy využívají podle studie firmy WeDigital influencer marketing zatím jen minimálně. Z celkového počtu 1266 oslovených značek a firem v rámci panelu Instant research společnosti Ipsos uvedlo alespoň jednu zkušenost s influencer marketingem pouhých 14 procent dotázaných. Třetina respondentů o spolupráci s influencery pak neuvažuje ani v budoucnu.
Firmy, které se do spolupráce s influencery pouští, uvádějí, že si je nejčastěji vybírají podle obsahu, který tvoří. Až druhé místo na pomyslném žebříčku důležitosti mezi zadavateli obsadil počet sledujících. Až na samotném konci zůstal vzhled influencera.
Většina spoluprací s influencery se v Česku odehrává na Instagramu. Nejvíce sítí při spolupráci s influencery (v průměru 3) využívají firmy z oblasti cestovního ruchu a mobility. Tik Tok využívá zatím jen 12 procent dotázaných. Nejčastěji patří do oborů zdraví a krása, či móda a doplňky.
