Cestopisný měsíčník Lidé a Země z portfolia mediálního domu Czech News Center mění od nového roku svou podobu. Grafické proměny se časopis, jehož následující číslo vyjde 13. ledna, dočkal se vstupem do své sedmdesáté sezóny.
Nejvýznamnější a nejviditelnější změnou je zvětšení formátu, redesignem prošla vnitřní grafika a faceliftu se dočkalo i logo, které získalo zaoblenější kontury a na titulní straně opouští žlutou barvu.
„Během celého roku jsme sbírali podněty od čtenářů, předplatitelů i našich fanoušků a tyto průzkumy nám ukázaly jasný směr. Zachovat, a ještě posílit základní prvky identity časopisu: autentické reportáže z cest, špičkové fotografie, pevnou redakční strukturu a grafickou čistotu a přehlednost. Zároveň jsme vyslyšeli četná přání na rozšíření redakčního obsahu,“ popisuje Jakub Kouřil, brand manažer měsíčníku Lidé a Země.
Stěžejní náplní časopisu tak nadále zůstávají původní cestovatelské reportáže osvědčených autorů i nových tváří a kvalitní fotografie, ale přibyly kratší redakční formáty, nové rubriky a časopis počítá i s užším zapojením čtenářů, například prostřednictvím Instagramu, v každém čísle.
„Redesign je přirozeným završením změn, které se v časopise odehrávaly v posledních dvou letech. Za klíčové považujeme zvětšení formátu, který jednak umožňuje působivější vyznění fotografií a rozšíření obsahu včetně nových rubrik, ale také lépe souzní s cestovatelskou tematikou, jíž si spojujeme se širokým pohledem na svět, rozšiřováním obzorů a volností,“ vysvětluje šéfredaktor titulu Honza Čermák.
Dle aktuálních dat ABC ČR se prodaný náklad časopisu Lidé a Země po celý rok 2020 pohybuje kolem 12,5 tis. kusů. Na základě posledních zveřejněných dat Media Projetu za 2.+3.Q 2020 pak čte časopis Lidé a Země 159 tis. čtenářů.