Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

APRA vyzývá ministerstvo zdravotnictví: Zrušte výběrko na kampaň!

Asociace public relations (APRA) vyzvala ministerstvo zdravotnictví (MZd), aby zrušilo aktuálně vypsané výběrové řízení na kampaň k tématům spojeným s pandemií v hodnotě 38 milionů korun. Svoje stanovisko shrnula do pěti hlavních bodů.

„Důvodem je, že zveřejněná dokumentace obsahuje řadu zcela zásadních nedostatků. Mezi nimi například extrémně krátkou dobu na vypracování nabídky (asi tři pracovní dny). Chybí v ní také konkrétní cíle, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně. Pokud bude kampaň realizována dle aktuálního zadání, máme silnou obavu, že výsledkem bude nákup nekvalitní služby, což znamená nejen neefektivně vynaložené veřejné prostředky, ale v tomto případě i hazardování se zdravím občanů,“ píše APRA ve výzvě a nabízí pomoc při zpracování výběrového řízení. Tu ráda poskytne i další profesní organizace, Asociace komunikačních agentur (AKA).

Negativní postoj k zakázce postupně vyjadřují i jednotliví zástupci komunikačních agentur. „Je to naprosto amatérsky vypsané. Pletou si pojmy jako je mediamix a spot. Není tam žádný minimální požadovaný výkon, ale pouze celková cena. Takže teoreticky to může vyhrát někdo s cenou pět milionů korun. Rozhodně do toho nepůjdeme,“ uvedl Ondřej Obluk CEO Ogilvy, který opakovaně nabízel ministerstvu zhotovení kampaně „pro bono“, ale nikdo se neozval.

Reklama
MMcite

„Chápu, že situace je naléhavá. Ale chtít strategii komunikace, návrh vizuálů a TV spotu za pět dní včetně víkendu – to předčilo mé nejčernější očekávání,“ řekl MAM Bronislav Kvasnička, CEO Wunderman Thompson.

Daniel Živica CEO VMLY&R na otázku, jestli se zapojí do tendru ministerstva, odpověděl: „Na to mohu říct jen: ani náhodou!“

Připojil se i Jan Rauschert CEO Comtech Can: „Sdílíme názor trhu, že je to špatně postavený tendr. Za tak krátkou dobu se nedá ‚upéct tak náročná kampaň.“

Námitky APRA

  • Extrémně krátká doba na vypracování nabídky (za cca 3 pracovní dny nelze vypracovat kvalitní nabídku na kampaň v hodnotě 38 mil. Kč).
  • Takto krátká lhůta může zároveň vyvolávat podezření, že zvýhodňuje dodavatele, kteří mohli mít informace o obsahu VŘ předem k dispozici.
  • Uváděný termín realizace se začátkem v polovině ledna je vzhledem k nadcházejícím vánočním svátkům nereálný.
  • Nejsou stanoveny žádné konkrétní cíle, na základě jejichž splnění či nesplnění by bylo možné vyhodnotit efektivitu kampaně.
  • Chybí jakékoli cíle o zvýšení ochoty občanů nechat se očkovat vakcínou proti covid-19, přitom právě takový cíl avizoval jak ministr zdravotnictví, tak předseda vlády.
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)