Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výrobci plant based potravin založili vlastní platformu. Tvoří ji Unilever, Coca-Cola a další

V rámci Českého sdružení pro značkové výrobky (ČSZV) byla zřízena platforma „potravin na rostlinném základě – plant based.“ Tvoří ji přední potravinářské společnosti, jejichž výrobky společně tvoří dominantní podíl na trhu v ČR: Unilever, Nestlé, Danone, Coca-Cola, Emco, Dr. Oetker či Orkla Foods Česko a Slovensko.

„Naše sdružení jsme založili proto, že segment potravin založených na rostlinném základě má všude v Evropě včetně České republiky obrovskou perspektivu a vznikla potřeba, aby spolu firmy mohly otevřeně komunikovat a řešit dosud otevřené otázky, od chybějících parametrů této kategorie v české i evropské legislativě, přes reformulace a inovace založené na vědeckých poznatcích o moderních zásadách zdravého životního stylu až po edukaci a férové informování spotřebitelů. Výrobky založené na rostlinném základě, ať již jde o potraviny nebo o nápoje, mají totiž obrovské benefity z hlediska sociální i environmentální udržitelnosti. Zdraví naší planety je zásadní i pro zdraví celého lidstva, a platí to i obráceně,“ vysvětluje Jan Levora, výkonný ředitel ČSZV.

„Stojíme o dialog se všemi. Naše platforma se hlásí k zásadám tzv. flexitariánské stravy, jejíž filozofie nejlépe odpovídá nejnovějším výživovým doporučením směřující k co nejvyváženějšímu jídelníčku. Nevymezujeme se negativně vůči jiným segmentům v potravinářství. Výrobky na rostlinném základě vnímáme jako doplnění a zpestření současného jídelníčku, jako rozšíření možností,“ doplňuje Jan Levora.

Reklama
ČEZ

Platforma Plant Based se mj. shodla na základních principech výroby, distribuce a marketingu potravin na rostlinném základě – plant based – v České republice. Angažované společnosti budou společně prosazovat tyto hodnoty:

  • sociální a environmentální odpovědnost a důraz na udržitelnost ve výživě,
  • prosazování zásad pestré vyvážené stravy v souladu s aktuálními poznatky vědy a požadavky zdravého aktivního životního stylu,
  • flexitariánství,
  • systematická podpora biodiverzity a regenerativního zemědělství,
  • otevřenost k připojení dalších firem a otevřenost ke spolupráci s dalšími segmenty potravinářství a také ke komunikaci s veřejnými institucemi a odbornou i širokou veřejností,
  • systematické inovace a reformulace a podpora vědeckého výzkumu.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu