Vánoční večírek? Společnosti otestují virtuální alternativu

Virtuální party jsou chabou náhražkou, ale není zbytí. Upravte se a pohodlně se usaďte na gauč…

Ještě loni na vrcholu ekonomické konjunktury firmy rozdávaly bonusy a pořádaly večírky pro zaměstnance, partnery i novináře ve velkém. Zástupci médií jich někdy zvládli i pár za večer. Letošek vše změnil. Zaměstnanci si nebudou hřmotně připíjet, ani si druhý den sdělovat, co vše včera „prováděli“. Firmy volí virtuální variantu, i když s večírkovým dress codem.

„Především velké firmy vánoční večírky ruší, část z nich se snaží vymyslet jejich virtuální alternativu. Řada menších společností ještě vyčkává, zda se situace neuklidní a nebude možné nějaké společné setkání přece jen zorganizovat,“ říká Tomáš Surka, ředitel personálně‑poradenské společnosti Quanta. Podle něj může mít vánoční večírek na dálku podobný program jako ten klasický s tím, že mu může předcházet rozeslání večírkového paketu pro každého z účastníků. Takový balíček obsahuje například víno, oříšky, něco sladkého nebo krabičku sushi.

„Samotné setkání se zahájí oficiální částí, v jejímž rámci vedení firmy shrne hospodářské výsledky za předchozí období, poté se nastíní plánované změny a další vývoj společnosti. Nechybí ani informace o rozpočtu na příští rok, připomenutí dlouhodobých cílů a ohodnocení jednotlivců,“ popisuje radostné vyhlídky účastníků letošních večírků tisková zpráva Quanta.

Neopomíjí ani neformální část, kdy jsou prý dnes už k dispozici různé hry, soutěže a kvízy, které lze přenést i do virtuálního prostředí. Kdo by chtěl na takovém večírku chybět?

MAM oslovil několik firem, aby zjistil, jak to letos s večírky bude doopravdy. A zdá se, že vzdálená varinata opravdu proběhne. „Již několikrát v průběhu roku se nám podařilo uskutečnit online party na podporu dobrého týmového ducha a i vánoční večírek bude v tomto stylu. Přestože se potkáme online, neznamená to, že se hezky neupravíme, a že bude chybět dobré jídlo a pití a nějaké to vánoční překvapení pro každého jako odměna za celoroční práci,“ uvedla Veronika Němcová, manažerka udržitelnosti v Coca‑Cola ČR/SR

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 30. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-14

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-14

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Surfař
Mikroinfluenceři
fenomen

MAM Exkluzivně v časopise

Jakub Loos, Coca-Cola
MAM class
SABRE Awards 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boomerang
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boomerang
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist