850 otevřených pozic, tolik se jich momentálně nachází na portálu StartupJobs. Stejnou dobou v roce 2019 jich bylo 877, takže nynější stav je velice podobný minulému roku, kdy Česká republika zažívala ekonomickou konjunkturu. Data naznačují, že na technologicko-digitální svět startupů pandemie covid-19 nedolehla takovou silou jako na jiná odvětví.
StartupJobs zaznamenal největší zájem v květnu, kdy se na jednu pozici hlásilo v průměru 14 uchazečů. V listopadu minulého roku to bylo osm zájemců, nyní 10.
„Z aktuální čísel vidíme, že výhledy jsou přinejmenším pozitivní. Startupy potřebují nové lidi – a i uchazeči mají zájem o práci v tomto odvětví. Koronavirus změnil pohled spousty lidí na to, jak je možné vykonávat pracovní povinnosti. Právě technologie a digitalizace hrají v tuto chvíli hlavní roli a startupy jsou hlavním motorem inovací. Je běžnou praxí, že když se ořezávají budgety, tak marketingová oddělení jsou ta, která to pociťují jako první. Avšak marketingové pozice jsou u nás momentálně na druhém místě, hned po samotném vývoji, takže určitě nemůže hovořit a velké krizi,“ uvádí Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.
Koho firmy hledají?
Největší zájem je o pozice ve vývoji, ty v říjnu tvořily 53 % celkové poptávky na StartupJobs. Na druhém místě je zájem o marketéry, ti tvoří necelou pětinu nabídek (19,1 %). 14,2 % inzerátů shání manažery. Další je pak administrativa 8,2 % následuje jí analytika 5,3 %. Spoluzakladatel se hledá v 0,3 % případů.