Robot Tokinomo slibuje zvýšení prodejů. Zákazníky může i roztančit

Společnost One planet, One business uvedla ve spolupráci s agenturou Knowinstore na český trh nový interaktivní retailový a marketingový nástroj, robota Tokinomo. Zatím ho otestovala kosmetická značka L’Oréal Česká republika v drogerii Teta v Horních Počernicích. Prostřednictvím promo robota údajně dochází k navýšení prodeje v průměru o 200 procent, což měl potvrdit i pilotní projekt v Česku.

Tokinomo k oslovení zákazníků na prodejní ploše využívá pohyb, světlo a zvuk. Ve chvíli, kdy je nakupující v místě prodeje zaznamenán senzorem, aktivuje se mechanismus zařízení a produkt umístěný na robotické ruce se rozsvítí. Propagovaný produkt „ožije“ před kupujícím, osloví ho, začne se hýbat a vysvětlí mu výhody, proč výrobek koupit. Společnosti mohou samy rozhodnout, jak své zákazníky osloví. Mohou je prostřednictvím Tokinoma a svých produktů pozdravit, vyprávět příběh nebo třeba roztančit.

„Tokinomo je velmi inovativní marketingový nástroj, který zejména v době social distancing v důsledku pandemie a dalších omezení dokáže nejen nahradit tradiční promo nástroje, ale v mnohém je překonává. Velkou výhodou je, že je to stroj, takže nezaspí a může pracovat bez přestávky celý den. Osloví každého zákazníka v dosahu a každému dokáže bez chyby zopakovat požadované sdělení,“ vysvětluje Jiří Uher ředitel One planet One business.

„Jsme rádi, že můžeme ve spolupráci se společností One planet, One business, jež Tokinomo zastupuje, nabídnout klientům zcela nový přístup a způsob, jak oslovit potenciální zákazníky,“ vysvětluje Pavel Kozler, jednatel agentury Knowinstore.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Marketing ve sportu
Golden Drum
Balíkovna

MAM Exkluzivně v časopise

Česká filharmonie při natáčení kampaně v Japonsku
Držitelé ocenění Young Drummers 2025
Ansgar Zerfass Univerzita Lipsko
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka