Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Projekt Vize získal na Hithit přes milion korun. Dokončí investigativní reportáže

Autoři investigativního pořadu Černota nebo podcastu U Kulatého stolu, Martin Klesnil a Patrik Fiala, získali na svůj projekt Vize přes jeden milion korun pomocí crowdfundingové kampaně na Hithit.cz. Podpořilo je přes 1 000 lidí.

Nepřekonali sice nejvyšší metu 2,9 milionů korun, která by umožnila vznik internetové televize, ale díky získané částce mohou nyní vytvořit sérii investigativních reportáží a dokumenty, pro které už mají záběry skryté kamery.

„Jsme nadšení a spokojení, že lidé přispěli tolik peněz v tak náročné době. Reportáže a dokumenty nyní budeme moci dokončit, dotočit vstupy, sestříhat materiál a postupně je zveřejnit na YouTube. Věřím, že časem dojdeme i k internetové platformě,“ řekl Martin Klesnil. Reportáže se týkají například drogových dealerů, sexuálních predátorů či týrání zvířat.

Reklama
Know

Mediálním projektům se v poslední době daří získávat finanční zdroje pomocí crowdfundingu. „Crowdfunding se pro financování médií jeví jako ideální zdroj investic. Neohrožuje totiž nezávislost médií tak jako komerční investor, který může sledovat i jiné zájmy nebo třeba velký inzerent, který si může svou investicí zajistit lepší mediální obraz. A samo sebou, kromě peněz, které z Hithitu přijdou, je pro medium důležitá i databáze, protože často je jednou z hlavních odměn přístup do placeného obsahu,“ uvedl Aleš Burger zakladatel Hithit.

Nedávno zde uspěl i další mediální projektu, podcasty Hlas Heroine dvouměsíčníku Heroine. Ten získal necelých 300 tisíc korun a svůj cíl tak překonal o 117 procent. Historicky nejúspěšnější projekt DVTV zastínil všechny rekordy crowdfundingu v Čechách. Vybral nejvyšší částku v historii, téměř 10 milionů korun, a překonal cílovou částku o 1299 procent. „Přinutil řadu dalších médií o možnosti Hithitu minimálně uvažovat. A samo sebou, pomohl i nám, přitáhl pozornost široké veřejnosti i autorů projektů,“ doplnil Burger. DVTV uspěla i na konkurenční platformě Startovac.cz, kde získala přes dva miliony korun.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)