Stejně jako letošní POPAI Fórum, i vyhlášení cen POPAI Awards a Hvězda 3D reklamy proběhlo pouze virtuálně. Přes omezení nabídl letošní ročník virtuální expozici téměř devadesáti nových projektů a řešení pro účinnou komunikaci v in-store v osmnácti soutěžních kategoriích. V samostatné soutěžní kategorii soutěžily novinky z oblasti digitální médií.
Odborná porota se v rámci hodnocení zaměřila na originalitu a inovativnost, estetickou úroveň a design, kvalitu výrobního zpracování, vhodnost do prodejního prostředí a na další kritéria.
Nejúspěšnějším projektem celé soutěže byl vyhlášen exponát „The Streets. Od designu po realizaci“, který v soutěži představila společnost Wellen. Získal celkem čtyři ocenění včetně absolutního vítězství. Jeho cílem bylo v časovém limitu šesti měsíců navrhnout a následně zrealizovat designový koncept dvoupatrové flagship prodejny The Streets, která se specializuje na basketbalovou a streetswear módu.
„Navrhli jsme autentický prostor pro vyznavače pouliční módy, který dává příležitost nejen k nákupu, ale i k interakci se zákazníkem. Prodejna totiž slouží současně jako komunitní prostor. Klient novou prodejnou výrazně upevnil svou pozici v kategorii i mezi dodavateli a získal do prodeje 30 procent limitovaného zboží navíc,“ uvedla Linda Petrová kreativní ředitelka Wellen.
V kategorii Digitální komunikace zvítězila Interaktivní gondola pro diagnostiku pleti pomocí scanování obličeje a umělé inteligence od společnosti DEX Digi experience. Tato in-store realizace byla vytvořena pro zadavatele L’Oréal ČR. Nascanování obličeje a využití umělé inteligence umožní zákazníkovi diagnostiku stárnutí pleti. Na základě jejich výsledků získá doporučení vhodných produktů každodenní péče o pleť.
Jako nejlepší POP materiál na bázi papíru byl vyhodnocen exponát Jednopaletí Starbucks od společnosti Authentica. Jednopaletové vystavení pro značku Starbucks přineslo ikonický hrnek v nadživotní velikosti na prodejny Globus. Vystavení bylo součástí promoční akce, kdy zákazník k nákupu produktů Starbucks získal jako dárek hrníček.
Reklamní a dárkové předměty soutěžily celkem v devíti kategoriích Hvězda 3D reklamy. Nově zařazenou byla Reklamní gastronomie.
Nejúspěšnějším projektem celé soutěže se stal Brněnský drak – to je Brno, který do soutěže přihlásila společnost Brand Gifts a jehož autorem je Vladimír Karbusický. Tato sada designově čistých předmětů získala nevyšší ocenění Absolutní vítěz a zároveň zvítězila v kategoriích Reklamní gastronomie a Aplikace motivu na 3DR. Na počátku projektu bylo zadání klienta, kterým je turistické a informační centrum města Brna. Cílem zadání bylo vytvořit sadu praktických dárků s motivem Brněnského draka, které bude město používat ke své prezentaci a zároveň k prodeji jako upomínkový předmět pro návštěvníky Brna a pro informační centrum.
Cenou Inovace roku byl oceněn předmět Velkoformátové kolébkové XXL razítko na potisk krabic, kartonů, papírových a plastových tašek od společnosti REPRESS.
V letošní silné studentské kategorii Reklamní předmět 3. milénia si vítězství odnáší Zuzana Lančiová ze Střední umělecké školy v Ostravě s návrhem obalu na směsi bylinných čajů.
Výsledky soutěže POPAI AWARDS 2020
Absolutní vítěz POPAI AWARDS + Cena za kreativitu
Nejlepší materiálová a technická inovace POPAI AWARDS

Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru
Vítěz kategorie „Digitální komunikace“
Vítěz kategorie „Integrované in-store kampaně“
Vítěz „KATEGORIE“ POPAI AWARDS
B: Potraviny
C – NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE
D – ALKOHOLICKÉ NÁPOJE, TABÁK
E-HORECA
F – DROGÉRIE, KOSMETIKA
H – DOMÁCÍ POTŘEBY, BYTOVÉ DOPLŇKY, HOBBY
J – PET FOOD

K – SLUŽBY
L – ELEKTRONIKA, IT PRODUKTY

M – TEXTIL, SPORT, OBUV, OSOBNÍ POTŘEBY A PŘÍSLUŠENSTVÍ

N – SVĚTELNÁ KOMUNIKACE, ORIENTAČNÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY

O – VYBAVENÍ INTERIÉRŮ OBCHODŮ

P – PROSTŘEDKY PRO SLUŽBY PODPORY PRODEJE

R – OSTATNÍ (PROTOTYPY, VZORKY)

S – EKOLOGICKÉ KONCEPCE

U – KOMPLEXNÍ STORE KONCEPTY – DESIGN PRODEJEN

Vynikající realizace POPAI AWARDS





