Mladé frontě hrozí zastavení provozu. Soud pro aukci neudělí výjimku

Situace kolem Mladé fronty zůstává nejistá. Vydavatelství, které je v insolvenci, hrozí zastavení provozu, uvedla pro ČTK insolvenční správkyně Petra Hýsková. Ta sice navrhla prodej Mladé fronty v elektronické aukci, krajský soud však podle insolvenčního rejstříku neudělí výjimku, aby se mohla uskutečnit.

Podle insolvenční správkyně Petry Hýskové mohla aukce proběhnout 24. listopadu. Souhlas s ní však musí dát věřitelský výbor a výjimku udělit insolvenční soud, to se však pravděpodobně nestane.

„Insolvenční soud konstatuje, že takovou výjimku nepovolí,“ cituje ČTK odůvodnění soudce Miloše Vondráčka. Podle něj se konkurz nemůže odehrát předtím, než nabude právní moci usnesení o tom, že je konkurz prohlášený. „To platí tím spíše v nynější situaci, kdy zejména není postavena najisto pozice insolvenční správkyně.“ Soud přitom ještě pravomocně nerozhodl o námitce, že je správkyně podjatá. Soudce plánuje po zlepšení epidemiologické situace svolat schůzi věřitelů.

Krajský soud v Českých Budějovicích vyhlásil konkurz na vydavatelství 9. listopadu. S pohledávkami se v insolvenčním řízení přihlásilo přes 400 věřitelů a nárokují si asi 400 milionů korun.

V listopadu, téměř dva měsíce po zrušené předchozí aukci, upozornil management MF na to, že navzdory realizovaným úsporným opatřením není vydavatelství schopno generovat dostatek finančních prostředků, aby přežilo o moc déle.

Potíže má se získáváním inzerce do svých titulů, a to jak ve čtvrtém kvartálu, tak u akvizic pro rok 2021. Ani v knižní divizi není příliš veselo, dochází k masivnímu vypovídání licenčních smluv. I v personální rovině dochází k další „erozi“ důležitých zaměstnanců a pracovníků.

„Ztráta dlužníka se navyšuje řádově o jednotky milionů korun každý měsíc. Jen rozdíl mezi tržbami a výkonovou spotřebou a osobními náklady činil v září a v říjnu částku blížící se 90 tisícům korun denně,“ píše se ve zprávě advokáta a zároveň opatrovníka vydavatelství Šimona Petáka.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk