Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mladé frontě hrozí zastavení provozu. Soud pro aukci neudělí výjimku

Situace kolem Mladé fronty zůstává nejistá. Vydavatelství, které je v insolvenci, hrozí zastavení provozu, uvedla pro ČTK insolvenční správkyně Petra Hýsková. Ta sice navrhla prodej Mladé fronty v elektronické aukci, krajský soud však podle insolvenčního rejstříku neudělí výjimku, aby se mohla uskutečnit.

Podle insolvenční správkyně Petry Hýskové mohla aukce proběhnout 24. listopadu. Souhlas s ní však musí dát věřitelský výbor a výjimku udělit insolvenční soud, to se však pravděpodobně nestane.

„Insolvenční soud konstatuje, že takovou výjimku nepovolí,“ cituje ČTK odůvodnění soudce Miloše Vondráčka. Podle něj se konkurz nemůže odehrát předtím, než nabude právní moci usnesení o tom, že je konkurz prohlášený. „To platí tím spíše v nynější situaci, kdy zejména není postavena najisto pozice insolvenční správkyně.“ Soud přitom ještě pravomocně nerozhodl o námitce, že je správkyně podjatá. Soudce plánuje po zlepšení epidemiologické situace svolat schůzi věřitelů.

Reklama
MMcite

Krajský soud v Českých Budějovicích vyhlásil konkurz na vydavatelství 9. listopadu. S pohledávkami se v insolvenčním řízení přihlásilo přes 400 věřitelů a nárokují si asi 400 milionů korun.

V listopadu, téměř dva měsíce po zrušené předchozí aukci, upozornil management MF na to, že navzdory realizovaným úsporným opatřením není vydavatelství schopno generovat dostatek finančních prostředků, aby přežilo o moc déle.

Potíže má se získáváním inzerce do svých titulů, a to jak ve čtvrtém kvartálu, tak u akvizic pro rok 2021. Ani v knižní divizi není příliš veselo, dochází k masivnímu vypovídání licenčních smluv. I v personální rovině dochází k další „erozi“ důležitých zaměstnanců a pracovníků.

„Ztráta dlužníka se navyšuje řádově o jednotky milionů korun každý měsíc. Jen rozdíl mezi tržbami a výkonovou spotřebou a osobními náklady činil v září a v říjnu částku blížící se 90 tisícům korun denně,“ píše se ve zprávě advokáta a zároveň opatrovníka vydavatelství Šimona Petáka.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)