Art Directors Club (ADC) zahájil druhou fázi kampaně „Pálí nás klima“, která je součástí klimatického speciálu serveru Aktuálně.cz. Nyní se zaměřuje na osobní důsledky klimatických změn.
Podrobné informace o klimatických změnách prezentuje speciál Planeta v nouzi, ve kterém se postupně zveřejňují reportáže, rozhovory s odborníky, fotogalerie či grafiky. V říjnu se objevila jeho první komunikace s vlajkami od WMC|Grey a v listopadu se k ní připojuje kreativa od agentury GEN nazvaná Inzerát.
„Životní prostředí je jedno z nejdůležitějších témat (jestli ne právě to nejdůležitější), které nosíme v mysli. Možná, že v současné situaci, s pandemií covid-19, je nastoleno jiné globální téma, to ale jednou přejde. Tady s klimatickými změnami se rozhoduje, jak budeme v budoucnosti žít. Změny klimatu jako důsledek lidské činnosti už snad dnes nikdo nezpochybňuje. Předchozí generace řešila možná víc svůj komplex z totality nezdravým konzumem a určitou bezuzdnou potřebou něco dohnat. Nadcházejících generací se ale budou změny klimatu týkat mnohem víc. Jsme proto rádi, že jsme se mohli zúčastnit soutěže, kterou ADC vyhlásila v rámci programu ADC Unit a těší nás, že jsme ji se svým konceptem Inzerát vyhráli,“ řekl Richard Stiebitz, kreativní ředitel agentury GEN a dlouholetý člen ADC.
Kreativní pojetí kampaně „Inzerát“ ukazuje lidi v konkrétních situacích, kdy se jich důsledek změny klimatu opravdu dotýká. „Ukazuje je v okamžiku, kdy kvůli následkům klimatických změn mají akutní a naléhavou potřebu řešení běžných lidských potřeb. Touha po řešení je vyjádřena klasickým inzertním stylem. Poptávka v inzerátu je absurdní, ulítlá a možná úsměvná. To ale jen na chvíli než nám dojde, že problém už není jen kdesi daleko a mimo nás, ale teď a tady. Toto uvědomění je klíčovým prvkem, který nás může zasáhnout. Děje se to třeba právě teď někde v lese, nebo na zahradě,“ stojí v tiskové zprávě ke kampani.
„Osobní zkušenosti s důsledky změny klimatu v naší zemi nás motivovaly brát projekt jako poslání. Naše vidění a následné vizuální zpracování se odehrává v současnosti a v českém prostředí, což podporuje osobní rovinu. Abychom kreativě vtiskli potřebnou míru nepokoje a napětí, vizuálně jsme interpretovali problém fotomontážemi lidí v zoufalých situacích, které jsou extrémním ale nepříliš vzdáleným dopadem klimatických změn. Touto cestou bychom chtěli poděkovat fotobance Shutterstock, která k realizaci fotomontáží poskytla fotografie,“ konstatoval Martin Voldřich, grafický designér a supervizor vizuálních výstupů kampaně, které realizoval společně s Michaelou Sýkorovou v agentuře GEN.
Projekt Unit umožňuje členům ADC ve spolupráci s partnerskými společností JCDecaux, která zdarma poskytuje reklamní plochy, a fotobankou Shutterstock, věnovat se celospolečenským otázkám. V říjnu vizuály od WMC Grey upozorňovaly na dopady klimatických změn s pomocí graficky upravených vlajek států, na jejichž území se problémy projevují. Úbytek spodní vody v Česku byl například reprezentován zmenšeným modrým klínem v české vlajce. V září řešila agentura Haze právo občanů informovat se o jakémkoli rozhodnutí státních orgánů, úřadů či institucí. Srpen se pod taktovkou agentury Leo Burnett zaměřil na prevenci rakoviny kůže. V červenci agentura Comtech_CAN ve spolupráci s Českým červeným křížem vyzývala k dárcovství krve. V červnu pak agentury Mark BBDO a Proximity pod vedením Jakuba Cabejška upozorňovaly na krizí způsobené problémy v kulturním průmyslu, jednotlivé profese ukazovaly jako ohrožené druhy.