Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hlídač Shopů chrání před falešnými Black Friday slevami, nově hlídá e-shopy i na Slovensku

Hlídač Shopů již tři roky chrání zákazníky před nefér praktikami e-shopů, které manipulují s původní cenou produktu, aby tak naoko navýšily výši slevy, například pro účely Black Friday kampaně. Autoři nástroje, technologické firmy Apify, TopMonks a Keboola, letos změnili metodiku výpočtu reálné slevy a přidali do sledování další e-shopy, včetně 9 slovenských. S trojicí největších e-shopů nyní na zobrazování férových slev přímo spolupracují.

Předvánoční nákupní sezóna je tady a s ní i marketingová akce Black Friday, v rámci níž se e-shopy předhánějí ve slevových akcích. Ne každá sleva je však tak výhodná, jak se může na první pohled zdát, některé obchody totiž manipulují s původní cenou produktu, aby slevu naoko navýšily. Právě v reakci na tyto klamavé slevy během Black Friday trojice technologických firem Apify, TopMonksKeboola vyvinula bezplatný nástroj Hlídač Shopů.  Technologie Apify stahuje data z e-shopů ve strukturované podobě, v platformě od Kebooly se zpracovávají, TopMonks pak mají na starosti vývoj webové služby, rozšíření do prohlížečů a nově i mobilní aplikace. 

Používáním Hlídače Shopů si může každý zkontrolovat, jestli e-shop uměle nenavýšil slevu daného produktu. „Klamavé slevy byly dlouho standard, i ty největší e-shopy si hrály s tzv. původní cenou, aby naoko zvýšily velikost slevy. A nejvíce vidět to bylo právě v rámci Black Friday, kdy se e-shopy předháněly v tom, kdo vymyslí bombastičtější akci,” komentuje Jakub Balada, spoluzakladatel startupu Apify, který na nástroji Hlídač Shopů pracuje společně s technologickými firmami TopMonksKeboola, a dodává: „Abychom nakupující před těmito praktikami ochránili, spustili jsme před třemi lety Hlídače Shopů. Neustále tuto bezplatnou službu zlepšujeme a přidáváme další e-shopy, letos jsme přidali Slovensko a celkový počet sledovaných e-shopů téměř zdvojnásobili.”

Reklama
ČEZ

Hlídač Shopů takto hlídá 29 populárních českých e-shopů, nově i lékárny (Pilulka.cz, Lékárna.cz, Benu) nebo AAA Auto. Poprvé funguje taky na Slovensku, kde Hlídač Shopů monitoruje 9 e-shopů. Ověřit si reálnou slevu nebo zjistit, za jakou cenu prodával e-shop produkt v poslední době, si může s Hlídačem Shopů kdokoliv skrze webové stránky projektu, instalací do Androidu pomocí přidání na plochu, nebo instalací rozšíření do prohlížeče. Tu používá dnes již více než 20 tisíc uživatelů.

Dříve se Hlídač Shopů potýkal s nevraživostí ze strany většiny obchodníků a některé e-shopy se snažily nástroji odříznout přístup nebo dokonce hrozily tvůrcům žalobami. Dnes je situace opačná a přední e-shopy naopak tvůrce oslovují s žádostí o spolupráci. Trojice těch největších – Alza, Mall.cz a CZC.cz, s Hlídačem Shopů již spolupracují. Alza i CZC dokonce implementovali výpočet slev dle prakticky shodné metodiky a komunikují tedy zákazníkům férové slevy. „Námi sledované e-shopy od nefér praktik upouštějí, v rámci Black Friday na Alze a u CZC v podstatě nenajdete klamavou slevu. Mám velkou radost z toho. jak se trh za těch pár let posunul, a věřím, že je to i naším přičiněním,” dodává Jakub Balada.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu