Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Effie Awards se budou rozdávat 30. listopadu, ve hře je 43 prací

Soutěž o nejefektivnější marketingovou kampaň Effie Czech Republic vyvrcholí slavnostním vyhlašováním, které se uskuteční poslední listopadové pondělí. Stream celé akce bude dostupný i zpětně.

Soutěž efektivity reklamy a komunikace Effie, jejíž národní variantu organizuje Asociace komunikačních agentur (AKA), už má jasný termín vyhlášení výsledků, který se kvůli vládním protipandemickým opatřením odsouval z 4. listopadu. Ceny se budou předávat během moderované show, která proběhne v pondělí 30. listopadu od 17:00. Ponese se v podobné atmosféře, v jaké pracuje většina lidí z oboru, poběží totiž v režimu home office.

Slavnostní předávání se vystříhá všech planých efektů a ponoří se do intimity obýváku. Moderátor Marek Hlavica vyhlásí vítěze letošního ročníku bok po boku se svojí maminkou Ivankou Devátou, herečkou a spisovatelkou, která dva dny předtím oslaví 85. narozeniny. Přenos bude trvat přibližně hodinu a půl. Vyhlášeny budou všechny kategorie včetně Grand Prix a zvláštních cen SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění) a ADC Czech (sdružení kreativních pracovníků v reklamě).

Reklama
Know

V kruhu rodinném AKA doporučuje předávání sledovat i soutěžícím. Pro ty jsou připraveny unikátní přístupové kódy jakožto náhrada vstupenek. Záznam celé akce bude po odvysílání dostupný i zpětně.

O ocenění se uchází 43 projektů, které se na rekrutovaly z celkem 72 přihlášených prací (přehled zde). Odborná porota složená ze zástupců zadavatelů a marketingových a výzkumných agentur posuzovala přihlášky ve dvou krocích. V předkole experti na výzkum trhu posoudili průkaznost poskytnutých informací, následně 23 porotců rozhodlo po vzájemné diskusi o složení shortlistu.

Celkem se do finálního boje o cenné kovy kvalifikovalo 18 přihlašovatelů z řad agentur i zadavatelů. Největší počet nadějí na ocenění mají agentury Ogilvy s deseti projekty a McCann s osmi pracemi. „Opravdu jsme nevěděli, jak to dopadne. Přesto je počet přihlášek historicky druhý nejvyšší. Snad to dokládá fakt, že v ekonomicky obtížné době je efektivita vynaložených prostředků zcela zásadní,“ uvedl při zveřejnění shortlistu výkonný ředitel AKA Marek Hlavica.

Novinkou letošního roku je například kategorie Public Relations, připravená ve spolupráci s Asociací PR agentur (APRA). Celkem tak bylo možné se přihlašovat do čtrnácti klasických a oborových kategorií. Ve dvou z nich letos ceny nakonec uděleny nebudou. Největší počet přihlášek se sešel v kategorii Dlouhodobé budování značky, v níž byly podle několika porotců práce nejkvalitnější. Hojného zastoupení se dočkala rovněž kategorie Malý rozpočet.

Výzkumným partnerem Effie Czech Republic zůstává sdružení výzkumných agentur SIMAR. Záštitu soutěži poskytlo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. Partnerem letošního ročníku Effie je opět TV Prima, mediálním partnerem je také týdeník Marketing & Media.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)