Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Týdny gastro lockdownu: s okénky alespoň něco, jinak brutální propad

Segment gastra už dva týdny přežívá v „okénkovém“ režimu. Svůj provoz v něm ovšem zvládá udržet jen polovina gastropodniků, které měly otevřeno ještě začátkem října. Tržby gastro segmentu se meziměsíčně propadly o 70 procent, otevřené podniky jsou na tom ale výrazně líp. 

Z dat společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá čtvrtina tuzemského gastro trhu, vyplývá, že podnikům, které realizují prodej alespoň formou „okénka“, poklesly tržby protii normálu jen o 20 až 25 procent. Týká se to především restaurací, kaváren a bister.

„Tržby těchto podniků skutečně nejsou o tolik nižší než v běžném režimu. Proměnila se ale skladba toho, co lidé nakupují. Zatímco za normálních okolností tvoří kolem 60 procent obratu jídlo a 25-30 procent alko i nealko pití, teď tvoří jídlo 75 procent tržeb a na nápoje připadá pouhých deset procent. To se logicky odráží v zisku. Na nápojích totiž prodejci mají podstatně vyšší marže,“ vysvětluje Pter Menclík, ředitel Dotykačky.

Reklama
Abovalve

Situaci logicky nejlépe zvládají podniky provozující kuchyň, naopak nejvíc postižené jsou bary, čistě pivní koncepty a kluby. V posledně jmenované kategorii aktuálně nějakým způsobem funguje jen pět procent podniků.

Dotykačka gastropodnikům i maloobchodu nabízí pomoc formou bezplatného objednávkového portálu Vyzvednisi.cz. Za uplynulý týden jím prodejci realizovali přes dva tisíce objednávek. Celkem za dobu svého fungování portál Vyzvednisi.cz uskutečnil přes 20 tisíc prodejů. „Jen na provizích jsme tím obchodníkům ušetřili zhruba 1,65 milionu korun. Na rozdíl od jiných objednávkových služeb, které si účtují i 30procentní provizi, Vyzvednisi.cz je zcela zdarma,“ říká Menclík.

Ve Vyzvednisi.cz je aktuálně registrovaných asi 1500 gastropodniků z celé republiky a číslo rychle roste. „Jen za posledních sedm dní se přihlásilo 200 nových zákazníků a okamžitě jsme u nich viděli desítky objednávek. Uživatelé registrovaní za uplynulé dva týdny vytvářejí celou třetinu objednávek,“ uzavírá Menclík.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)