Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čtvrtina Čechů tráví na internetu téměř veškerý volný čas

Podle výsledků mezinárodního průzkumu EOS KSI, který se zabýval hodnotou dat internetových uživatelů a spotřebitelů, je 38 % Evropanů „těžkými“ uživateli internetu (38 %), v případě Čechů je to zhruba čtvrtina (28 %).

28 % Čechů tráví podle studie EOS téměř veškerý volný čas online. V porovnání s evropským průměrem je ale zdrženlivější, v Evropě je takovýchto těžkých uživatelů 38 %, v pak USA 35 %. V Čechách zároveň sílí trend, například po vzoru Německa a Slovinska, kdy sice spotřebitelé tráví na internetu a s digitálními službami hodně času, stejně tak ale oceňují i dobu strávenou offline aktivitami (50 % Čechů).

Čím více času tráví lidé online, tím více dat mohou sdílet. Češi uvedli, že nejčastěji poskytují dalším stranám své kontaktní údaje (44 %). Nejméně sdílenou komoditou jsou naopak data týkající se zdraví a zdravotního stavu, ty s různými společnostmi sdílí pouze desetina českých uživatelů internetu.

Reklama

Přístupovými cestami k datové „dálnici“ jsou nejčastěji chytré telefony a počítače. Možnost trvalého připojení umožňuje nejčastěji kombinace několika zařízení najednou. Češi k tomu nejčastěji používají stolní počítač nebo laptop (88 %), chytrý telefon (82 %), chytrou televizi (38 %), tablet (36 %) nebo chytré hodinky (15 %).

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)