Původní deadline 5. listopadu pro přihlášky do tendru České rozhlasu (ČRo) na marketingové služby v hodnotě 95 milionů korun se posouvá už podruhé, tentokrát na 16. listopadu 2020.
„O zakázku je na trhu poměrně velký zájem. Od potenciálních uchazečů nám přišly další dotazy k zadávací dokumentaci. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni termín pro podání nabídek ještě jednou posunout,“ říká tiskový mluvčí ČRo Jiří Hošna.
Šéf AKA Marek Hlavica už dříve řekl, že v případě tak velké zakázky není nic neobvyklého, že se vyskytnou doplňující dotazy.
Aktuální tendr Český rozhlas vyhlašuje už podruhé. V letních měsících o něj nebyl dostatečný zájem. Z trhu navíc zaznívají hlasy, že je připraven na míru agentuře Proximity Prague. V tomto duchu se například vyjádřili CEO Ogilvy Ondřej Obluk a Marek Slezák ředitel Boomerang Communication.
ČRo se proti výtkám ohradil a jeho mluvčí zdůraznil, že zakázku veřejnoprávní médium konzultovalo s certifikovaným poradcem AKA (Asociace komunikačních agentur – pozn. red.) Markem Buchtou. Podle Marka Hlavici to ale nepředstavuje plnohodnotné posouzení samotné AKA. „Proto jsem ani účast v tendru nemohl členů AKA aktivně doporučit,“ řekl Hlavica.
Agenturní náklady na tendr odhadují komunikační a marketingoví odborníci na půl milionu korun.