„Alkohol je jen jeden.“ Unie výrobců a dovozců lihovin spouští edukační kampaň

Unie výrobců a dovozců lihovin České republiky (UVDL ČR) v rámci svého osvětového programu „Pij s rozumem“ zahájila kampaň, která má za cíl vysvětlit, že není až tak důležité co, ale kolik toho lidé vypijí. Tváří kampaně, která poběží zejména na sociálních sítích, je personifikovaná postava Pepy Vípila, která bude poukazovat na fakta kolem alkoholu.

Kampaň připravila společnost Allmedia4U, která se stará o PR i SM komunikaci UVDL ČR. Poběží zejména na sociálních sítích, a to od listopadu do poloviny roku 2021. Tváří kampaně je personifikovaná postava Pepy Vípila, jehož jméno se skládá z prvních písmen slov no, PIvo, Lihoviny a poukazuje na fakt, že alkohol je jen jeden. Pepa Vípil bude na sociálních sítích edukovat veřejnost v oblasti alkoholu a uvádět nejčastější omyly na pravou míru.

Lidé se velmi často pletou, když mají srovnat pivo, víno nebo lihoviny podle množství alkoholu, které obsahují v jedné porci. „Pokud někdo vidí panáka 40% destilátu, automaticky má za to, že se jedná o nápoj s nejvyšším obsahem alkoholu. Je potřeba si ale uvědomit, v jakém množství ten který nápoj konzumuje. V půllitrové porci piva člověk vypije více alkoholu než ve 4 cl panáku vodky,“ říká Vladimír Darebník, výkonný ředitel Unie výrobců a dovozců lihovin ČR.

Češi za porci s nejvyšším obsahem alkoholu označuje devět z deseti lidí velký panák 40% lihoviny (0,04 l – 16g alkoholu), přestože daleko více alkoholu obsahuje sklenka bílého vína (2 dcl – 22 g alkoholu) nebo velké 10° pivo (0,5 l – 20 g alkoholu)

Data o chybném vnímání obsahu alkoholu v konzumních jednotkách vyplývají z průzkumu realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1 100 respondentů, který si nechala vypracovat Unie výrobců a dovozců lihovin České republiky. „Věděli jsme, že základní znalost obsahu alkoholulu u piva, vína a lihovin je nízká, ale že jde o takto zásadní omyly i v konkrétních případech nás velmi překvapilo. Přitom ve všech nápojích je pořád ten samý alkohol. Ať jde o víno, pivo nebo lihoviny,“ komentuje Vladimír Darebník.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist