Odborníci hodnotí různé přístupy prodejců olivového oleje. Pasivní vystavení vs. zapojení zákazníka.
Heirloom Market
USA
Permanentní stojan na prodej olivového oleje umožňuje zákazníkům namíchat si vlastní směs oleje a balzamika. Po zvolení preferencí na displeji interaktivní stojan zákazníka odkáže na již připravenou směs nebo mu pomůže namixovat vlastní.
Annette Schulze
⭐⭐⭐⭐
Možnost namíchat si vlastní směs oleje a balzamika rozhodně ocení státy, v nichž je olivový olej ne‑ odmyslitelnou součástí každého jejich pokrmu. Vystavení je velmi inovativní a nabízí zákazníkovi neobyčejný zážitek. Po jednot‑ livých stranách vystavení mne zaujalo doplnění výrobků úzce souvisejících s olivovým olejem — těstoviny a čerstvé bylinky. Vše, co potřebujete k přípravě jednoduchého porkmu na jed‑ nom místě!
Linda Petrová
⭐⭐⭐⭐⭐
Kombinace balzamika a extra virgin olivového oleje třeba jen k namočení pečiva potřebuje opravdu dobře vybalancovat chuť. A vlastní „míchací centrum“ s digitálním návodem je skvělý způsob, jak zákazníky naučit vy‑ užívat produkty i jinak. Praktické řešení, v němž dává vestavěná technologie stoprocentně smysl. Vše je dobře rozloženo, po ruce, s důrazem na pohodlí zákazníka, displej je ve správném pohledo‑ vém úhlu. Hezký nápad a zážitek už při nakupování.
Primor
Brazílie
Společnost Alicorp přestavila nabídku olivových olejů na vaření i studenou kuchyni pomocí stojanu na koncích uliček čerstvých potravin a zeleniny. Stojan byl kombinací dřeva, kartonu, plastu a drátěných úchytů.
Annette Schulze
⭐⭐⭐⭐
Dřevo skvěle podtrhuje a dopl‑ ňuje umístění stojanu na koncích uliček čerstvých potravin a zele‑ niny a působí tak čistě přírodním dojmem. Zvolila bych ale dekor dřeva olivového s tmavší barvou a výraznější kresbou. Stojanu bych také vytkla středový panel, který je sice skvělým designovým prvkem, ale zakrývá většinu vystavených produktů a ztěžuje odebírání zboží. Chválím použitý claim, který cílí na rodinu a oslo‑ vuje tak širokou škálu potenciál‑ ních zákazníků.
Linda Petrová
⭐⭐
Jediné, co stojí za zmínku, je umístění stojanu do komplemen‑ tární kategorie, jinak je to spíš promarněná šance něco o sobě říci. Otrocké opakování jediného sdělení nahoře, dole i na boku, bez emoce nebo jakýchkoli bene‑ fitů. Středový panel se zavěšený‑ mi oleji opticky i prakticky brání odebírání i doplňování zboží z re‑ gálu. Navíc o produktech na něm není ani zmínka — k čemu se hodí, jaké jsou výhody. Pokud nebudou stojan pravidelně doplňovat, pro‑ dá se odsud jen pár kousků.
Bonum Terrae
Řecko
Design stojanu značky produktů z oliv Bonum Terrae vychází z jejích obalů, které využívají motivů vázového malířství starověkého Řecka. Stojan na lahve ve tvaru stromu znázorňující sběr oliv je vyroben ze dřeva.
Annette Schulze
⭐⭐⭐⭐⭐
Tomuto sjednocujícímu designu v sekci olivových olejů nelze moc věcí vytknout. Skvěle vybrané zemité barvy, topper zavěšený od stropu přitahující pozornost doplněn umělou zelení, která v zákazníkovi podpoří dojem o nabíce přírodního a kvalitního produktu. Nelze opomenout edukativní charakter vystavení, který je obsažen v poznámkách vedle jednotlivých olejů a hovoří o druhu výroby. Dubaj sama o sobě je městem velkolepých gest a překypuje pompézností. A přesně takový tento regálový branding je.
Linda Petrová
⭐⭐⭐⭐
Opravdu hezké věci nebývají složité ani překombinované. Vy‑ táhnout design z etiket a přizpů‑ sobit ho stojanu je chytré řešení. Nosič tak prodává nejen zboží, ale i značku. A podprahově mluví o extra virgin kvalitě a pro znalce oleje nepřímo i o chuti. Strom je viditelný z dálky, dává vystavení řád a sémioticky přita‑ huje pozornost. Celkový dojem je prostá solid‑ nost, ocenění rukodělné práce a hezky přehledně vystavený sortiment.
Carrefour
Dubaj
Sjednocení designu sekce olivových olejů v uličce olejů. Produkty jsou vertikálně i horizontálně rozděleny podle kvality. Po stranách jsou vysvětlivky týkající se druhu výroby.
Annette Schulze
⭐⭐⭐⭐⭐
Tomuto sjednocujícímu designu v sekci olivových olejů nelze moc věcí vytknout. Skvěle vybrané zemité barvy, topper zavěšený od stropu přitahující pozornost doplněn umělou zelení, která v zákazníkovi podpoří dojem o nabíce přírodního a kvalitního produktu. Nelze opomenout edukativní charakter vystavení, který je obsažen v poznámkách vedle jednotlivých olejů a hovoří o druhu výroby. Dubaj sama o sobě je městem velkolepých gest a překypuje pompézností. A přesně takový tento regálový branding je.
Linda Petrová
⭐⭐⭐
Označení kategorií je vždy chvályhodné a tady udělali kus práce. Komunikačně mi osobně nesedí opakování druhů bez přidané hodnoty i na lištách. Zrovna tam je dobrá příležitost pojmy lépe vysvětlit – v okamžiku, kdy zákazník do regálu pro výrobek sahá. A boční stoppery využít spíše na nějakou emoci nebo příběh, třeba o procesu výroby více do hloubky.