Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Air Bank, Fio banka a Moneta zakládají alianci pro bankovní identitu

Od ledna příštího orku bude možno v Česku využívat takzvanou bankovní identitu. Jejím prostřednictvím získají klienti bank univerzální digitální klíč pro získání přístupu k širokému spektru služeb a účtů jak ve veřejné, tak i soukromé sféře.

Bankovní identita umožní více než 5,5 milionu Čechů proměnit jejich přístupové údaje do elektronického bankovnictví v důvěryhodný prostředek pro elektronickou identifikaci. „Málokterá služba bank není klientům dostupná přes digitální rozhraní. Základním předpokladem k tomu však je, že bezpečně spravujete digitální identitu klienta. Zjednodušeně řečeno že v každý okamžik víte, s kým hovoříte a že pouze správnému člověku umožníte její použití. Toto mají banky zvládnuté velice dobře a systém jejich zabezpečení identit je robustní. Nyní mohou banky hrát obrovskou roli v pomoci s digitalizací v jiných odvětvích včetně přístupu k různým agendám státní správy,„ popisuje Michal Strcula, generální ředitel Air Bank. Kromě ní se zapojila i Moneta a Fio banka a rozhodly se společně postupovat při jednáních se státní správou, operátory nebo e-shopy společně v rámci nově založené Asociace k poskytování bankovní identity v České republice. 

„Na statní správu, respektive napojení prostřednictvím NIA (Portál národního bodu pro identifikaci a autentizaci), si musí každá banka zajistit samostatně. Aliance bude zapojené banky zastupovat směrem do soukromého sektoru, tedy ve vztahu k operátorům, e-commerce a podobně,“ uvádí šéfka komunikace Moneta Money Bank Zuzana Filipová.  Klient se bude moci přihlásit stejně, jako se hlásí nyní do svého internetového bankovnictví, tedy na základě nařízení evropské směrnice o silném ověření, dvoufaktorově. Zakládající členové, že se brzy přidají i další banky z tuzemského trhu. 

Reklama
MMcite

„Každá banka je ale u bankovní identity v různě pokročilé fázi příprav, proto třeba ještě tuto otázku neřeší, a navíc je zcela legitimní, pokud se daná banka rozhodne, že bude s komerčními subjekty jednat napřímo, a ne přes některou z aliancí. My jsme se rozhodli vydat cestou společného postupu, protože nám to přijde výhodné a efektivní,“ řekla tisková mluvčí Air bank Jana Pokorná. Zakládající společnosti aliance jsou přesvědčeny, že princip otevřeného a rovného vlastnictví platformy umožní v oblasti digitální identity poskytovat ty nejlepší služby.

V nově ustanovené alianci se budou moct všechny zapojené banky podílet na dalším rozvoji bankovní identity v České republice rovným dílem. Navíc nepochybně přispěje k dalšímu urychlení digitalizace. Dá se očekávat, že lidí zvyklí na používání identity z bank a komerčních společností budou očekávat stejnou paletu služeb k vyřízení úředních záležitostí. Bankovní identita tlak na státní správu ještě zesílí a snad se jednou ve vzdálené budoucnosti dočkáme i efektivního e-govermentu.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)