Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Prodeji novin se nejvíce dařilo ve středních a jižních Čechách. Nejméně ve Varech

Noviny a časopisy se letos v létě na sezónních místech nejvíce prodávaly ve Středočeském (22,2 %) a Jihočeském kraji (18,4 %). Vyplývá to z analýzy výsledků prodejních míst otevřených právě na letní sezonu, kterou zpracovala První novinová společnost, český distributor tisku.

Z prodejních míst sítě První novinové společnosti (PNS), které otevřely na letní sezonu, se z hlediska prodejů tisku nejvíce dařilo těm ve Středočeském a Jihočeském kraji. Výsledky v ostatních regionech dokonce výrazně převýšily. „Prodejny v těchto dvou krajích jsou tradičně během letní sezony zdaleka nejsilnější, jak ukazují data za posledních pět let. Středočeský kraj je největším regionem v České republice, Jihočeský je zase specifický tím, že v něm řada obyvatel jiných částí země tráví dovolenou,“ uvádí Ondřej Vaňha, místopředseda představenstva První novinové společnosti. Naopak vůbec nejmenší podíly prodejů eviduje PNS u prodejen v Karlovarském (2,16 %) a Olomouckém kraji (2,23 %).

Za posledních pět let se jako největší „skokani“ v prodejích ukázaly další tři regiony. A to Pardubický, Liberecký a Ústecký kraj, kde podíly prodejů tisku během léta vzrostly nejvýrazněji. Mezi různými druhy prodejních míst se jako nejúspěšnější umístily samoobsluhy s potravinami.

Reklama

Vedou samoobsluhy s potravinami

Jako vůbec nejúspěšnější typ sezonní provozovny se v létě z hlediska prodejnosti tisku podle dat PNS umístily malé samoobsluhy s potravinami (33,7 %). Jejich podíl prodejů tak dokonce bezmála dvojnásobně převýšil podíl prodejen zaměřených přímo na tisk, tedy trafik (18,2 %). „V tomto ohledu pravděpodobně sehrála roli i koronavirová pandemie, kdy se spotřebitelé kvůli obavám o zdraví častěji uchylují k nákupům do menších provozoven s nižší koncentrací lidí. Ve prospěch mnoha prodejen navíc hraje i fakt, že mívají delší otevírací doby,“ vysvětluje Vaňha.

Prodeji tisku se dařilo i na náměstích

Úspěšné byly v létě také prodejny umístěné na náměstích a hlavních třídách. Hlavním důvodem byl obecně největší pohyb lidí na podobných místech, který zvyšuje i prodejní potenciál. Roli však hraje také aktivita a propagace samotného prodejce. „Pokud bychom hledali vůbec nejúspěšnějšího sezonního prodejce za letošní léto, našli bychom jej na náměstí v Sobotce v Královéhradeckém kraji. Zdejší trafika zopakovala svůj úspěch z loňského léta, kdy jí rovněž patřila první příčka,“ dodává Ondřej Vaňha z První novinové společnosti.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)