Media Club, který prodává i reklamu televizi Prima, letos plánuje zdražovat o pět procent. A těší ho čísla sledovanosti. Například Slunečná na televizi Prima začíná Novu porážet i v několika dnech za týden, což mění vnímání klientů i zadavatelů, říkají v rozhovoru Ladislav Dianiška a Vladimír Pořízek z Media Clubu.
Pandemie se prý do byznysu zatím radikálně nepromítla. Trh však ovlivňuje tolik nových faktorů, že se nezbývá než modlit, aby se podmínky úplně nezměnily. Na otázky MAM odpovídal obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška a provozní ředitel Prima TV Vladimír Pořízek.
Jakým způsobem zasáhly události spojené s pandemií do tvorby smluv?
LD: Myslím, že do vývoje a vyjednávání pandemie teprve zasáhne, zatím nepociťujeme žádné plošné snižování u rozpočtů. Minimálně teď v závěru roku je peněz dostatek. Co se týká té druhé vlny, tak samozřejmě jsou obchody, které jsou objektivně zavřené, tam se snažíme situaci posuzovat individuálně a řešit to například posunutím kampaní. Ale jinak se úplně zásadně druhá vlna zatím neprojevila.
Zaznamenáváte tlaky na větší flexibilitu dohod?
LD: V jednotkách případů ano. Ale zatím se inzerenti většinově chovají tradičně. Nijak nemění své návyky u ročních komitentů.
V posledním kvartálu stoupl zájem o reklamu standardně, s ohledem na Vánoce, nebo je letos něco jinak?
VP: Klasická situace to úplně není, protože velká část peněz, které klienti neutratili v prvním pololetí, se přesunula před Vánoce. Takže nápor je teď obrovský. Není to tak, že by peníze z trhu úplně zmizely. Z toho důvodu, než byl vyhlášen druhý nouzový stav, jsme zatím nezaznamenali velké snižování rozpočtů, týkalo se to spíše jednotlivých případů klientů. Uvidíme, co druhá vlna, jaký bude mít vliv na rozpočty.
K jakému navýšení ceníkových cen v příštím roce dojde?
LD: Předpokládáme, že peněz na trhu nebude moc ubývat, takže očekáváme zvýšení cen zhruba mezi pěti až deseti procenty.
Jak udržujete podíl v divácké skupině 15–54 v porovnání s konkurenční TV Nova?
VP: Když se podívám na share Media Club v divácké skupině 15—54, tak celkový balíček Total (včetně TV Barrandov, Atmedia) je nad Novou od dubna letošního roku. A loni půlku roku také. V září jsme měli průměrný celodenní share 36,11 procent v cílové skupině 15—54, v prime time 35,49 procent ve stejné cílové skupině. Rekordní hodnoty dosáhl Media Club i za strategickou cílovou skupinu 15—69 let, kdy byl celodenní share v září 37,87 procent a prime time share 37,34 procenta. Letos je obzvlášť vidět, že se nedaří jen celkový share, ale daří se i kanálům skupiny Prima a některým konkrétním pořadům. Například Slunečná začíná Novu porážet i v několika dnech za týden, což mění vnímání klientů i zadavatelů.
Budete pokračovat s prodejem prostoru TV Barrandov?
VP: Pokud bude TV Barrandov nadále vysílat, tak my ji budeme minimálně pro příští rok prodávat. Je tam ale lehké snížení podílu v bundelu. Museli jsme reflektovat to, že Barrandov dlouhodobě klesá. Žádný jiný důvod za tím není. V Exklusive balíčku zůstává zastoupen třemi procenty, v Total klesl o 5 procent na 15 procent.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 2. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.