Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Moje férová volba.“ Fairtrade spouští kampaň, s Kronerovou a Ziburou

Nevládní nezisková organizace Fairtrade Česko a Slovensko spouští  kampaň, která má podpořit povědomí české a slovenské veřejnosti o systému certifikace Fairtrade a hodnotách, které reprezentuje – spravedlivá odměna za práci, zákaz dětské a nucené práce, pěstování šetrné k životnímu prostředí. Kampaň s názvem Moje férová volba se představí při příležitosti Světového dne důstojné práce.

Kampaň oficiálně začne 7. října. „Lidstvo právě čelí obrovské výzvě. Potýká se s dopady pandemie koronaviru. Dokážeme v této ohrožující krizi myslet ještě na relativně vzdálené pěstitele našich produktů každodenní spotřeby? Jsme přesvědčeni, že i nyní je třeba téma udržitelného nakupování ve společnosti otevírat,“ vysvětluje Hana Malíková, ředitelka Fairtrade česko a Slovensko.

Kampaň podpořili také herečka Zuzana Kronerová a cestovatel a spisovatel Ladislav Zibura. Ve videoklipech a v obrazových materiálech představují hlavní podstatu Fairtrade: to, že systém podporuje farmáře z Latinské Ameriky, Afriky a Asie, že jim dává možnost uživit se za důstojných podmínek vlastní prací a pomáhá jim rozvíjet jejich podnikání. „Není mi lhostejné, že i v dnešní době je naprosto běžné, že pěstitelé konvenční kávy nedostávají za svoji úrodu zaplaceno ani tolik, aby pokryli náklady na výrobu, nebo že kakao v západní Africe stále sbírají dva miliony dětí zapojených do nelegální práce,“ vysvětluje své zapojení do kampaně Kronerová.

Reklama
Abovalve

Ladislav Zibura miluje kávu a pokud si na ni chce pochutnat, chce vědět, že si ji nevychutnává na úkor chudoby pěstitelů: „Fairtrade vnímám jako farmářský trh na dálku. Vím, že nakupuji od pěstitelů, kteří svojí práci dělají dobře – a zároveň mám jistotu, že jsou za ni slušně zaplaceni. To je pro mě návrat ke kořenům etického obchodu.“

Zapojením známých osobností chce Fairtrade Česko a Slovensko přitáhnout pozornost k problémům, které část veřejnosti považuje za příliš vzdálené, nebo o nich vůbec neví. „Chceme apelovat na osobní odpovědnost každého spotřebitele, na to, že svým rozhodnutím při nákupu může každý z nás zásadně ovlivnit životy lidí, díky kterým máme k dispozici potraviny denní spotřeby, například, kávu, čaj, kakao, banány, rýži a podobně,“ vysvětluje Hana Malíková. I proto v názvu kampaně figuruje slovo „volba“, tedy odkaz k vědomému výběru. Hlavní tváře kampaně Moje férová volba nafotil fotograf František Ortmann, držitel několika ocenění Czech Press Photo.

Kampaň bude stát v ČR i na Slovensku především na videospotech a bannerech šířených v online prostředí, například na sociálních sítích (Youtube, Facebook a Instagram), ale i v rámci bannerů a na Google Ads, které se budou zobrazovat vybraným cílovým skupinám na různých webových stránkách. Dále bude zahrnovat inzerci v českých i slovenských lifestylových tištěných médiích, outdoorovou reklamu ve formě citylightů a v některých případech comarketing s obchodními partnery Fairtrade ČS. Všechny komunikační kanály odkazují na kampaňovou stránku mojeferovavolba.cz nebo mojaferovavolba.sk.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)