Media Club, který zastupuje v prodejích inzerce i Televizi Prima, chce v příštím roce zvýšit ceny reklamního prostoru v průměru o pět procent. MAM to sdělil obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška v rozhovoru, jehož plná verze vyjde 2. listopadu v MAM č. 44.
„Předpokládáme, že peněz na trhu nebude moc ubývat, takže očekáváme zvýšení cen zhruba mezi pěti až deseti procenty,“ řekl. „Myslím, že do vývoje a vyjednávání pandemie teprve ještě zasáhne, zatím neshledáváme žádné plošné snižování u rozpočtů. Minimálně teď v závěru roku je peněz dostatek,“ doplnil Dianiška. Následně v tiskové zprávě uvedl: „Síla Media Clubu spočívá v možnosti nabídnout klientům komunikační strategie napříč platformami. Mezi nimi jsou naše rádia, která zasáhnou 66 procent všech posluchačů v ČR, printy, online, eventy nebo HbbTV, v níž počet přehraných videí meziročně vzrostl o 73 procent.
Podle něj je o inzerci ke konci roku nebývalý zájem. Vánoce jsou tradičně silné, ale letos se ještě ukazuje efekt z jara odložených investic. Z inzertního pohledu rostou zejména e-shopy a srovnávače. „Online brandy používají televizi k tomu, aby si vybudovaly značku. Potřebují nás, aby mohly být dobré a efektivní,“ shrnuje Dianiška.
Čím dál více se přitom daří přímým prodejům reklamy, které podle jeho slov rostou zhruba o deset procent ročně, i když pro letošek bude nárůst s ohledem na pandemii patrně nižší. Firmě roste i sledovanost v kategorii 15–69 let. Pro Primu bylo září údajně nejlepším měsícem od roku 2006. Sázka na Super Break, reklamní prostor po TOP Staru o délce jedné minuty pro maximálně dva inzerenty, naopak nevyšla. O formát není zájem pro jeho vysokou cenu. (Více v magazínu MAM č. 44)