Media Club plánuje zdražit reklamu o pět procent. „Peníze na trhu jsou“

Media Club, který zastupuje v prodejích inzerce i Televizi Prima, chce v příštím roce zvýšit ceny reklamního prostoru v průměru o pět procent. MAM to sdělil obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška v rozhovoru, jehož plná verze vyjde 2. listopadu v MAM č. 44.

„Předpokládáme, že peněz na trhu nebude moc ubývat, takže očekáváme zvýšení cen zhruba mezi pěti až deseti procenty,“ řekl. „Myslím, že do vývoje a vyjednávání pandemie teprve ještě zasáhne, zatím neshledáváme žádné plošné snižování u rozpočtů. Minimálně teď v závěru roku je peněz dostatek,“ doplnil Dianiška. Následně v tiskové zprávě uvedl: „Síla Media Clubu spočívá v možnosti nabídnout klientům komunikační strategie napříč platformami. Mezi nimi jsou naše rádia, která zasáhnou 66 procent všech posluchačů v ČR, printy, online, eventy nebo HbbTV, v níž počet přehraných videí meziročně vzrostl o 73 procent.

Podle něj je o inzerci ke konci roku nebývalý zájem.  Vánoce jsou tradičně silné, ale letos se ještě ukazuje efekt z jara odložených investic. Z inzertního pohledu rostou zejména e-shopy a srovnávače. „Online brandy používají televizi k tomu, aby si vybudovaly značku. Potřebují nás, aby mohly být dobré a efektivní,“ shrnuje Dianiška.  

Čím dál více se přitom daří přímým prodejům reklamy, které podle jeho slov rostou zhruba o deset procent ročně, i když pro letošek bude nárůst s ohledem na pandemii patrně nižší. Firmě roste i sledovanost v kategorii 15–69 let. Pro Primu bylo září údajně nejlepším měsícem od roku 2006. Sázka na Super Break, reklamní prostor po TOP Staru o délce jedné minuty pro maximálně dva inzerenty, naopak nevyšla. O formát není zájem pro jeho vysokou cenu. (Více v magazínu MAM č. 44) 

 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba