Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

J&T mění po letech vizuální identitu. „Má odrážet naše hodnoty a charakter“

Skupina J&T Finance Group mění vizuální styl, loga zůstávají stejná.

Nová vizuální podoba skupiny J&T Finance Group, kterou majoritně vlastní Jozef Tkáč a Ivan Jakabovič, má umocnit pozici celé skupiny na českém trhu, sjednotit prezentaci jednotlivých společností ve skupině a pomoci veřejnosti k lepší orientaci ve struktuře holdingu. Vedle J&T Banky, která na trhu působí od roku 1998, do něho spadají společnosti J&T IB and Capital Markets, J&T Investiční společnost, J&T Leasing, J&T Ventures a J&T Services.

„Za těch více než 20 let působení na česko­‑slovenském trhu se nám podařilo vybudovat ‚J&T svět‘, ve kterém je však pro lidi zvenku náročné se orientovat. Nová identita má pomoci nejen k lepší orientaci, ale také odrážet hodnoty a charakter naší finanční skupiny,“ říká Karolina Šrámková, šéfka marketingu J&T Banky. A Michal Richtr, řditel agentury Dynamo design, která novou identitu navrhl, ji doplňuje: „Vítězný koncept vizuálního stylu vychází z klíčové myšlenky ‚Stability nelze dosáhnout setrvačností, ale jen díky neustálému pohybu‘.“

Reklama
ČEZ

Neustálý růst krystalů

Vodítkem pro vizuální ztvárnění se stal motiv růstu krystalů, ve kterém hraje roli čas, materiály i tvary a jejich proměny. Toto téma tvůrce dovedlo k využití metody 3D CGI (computer­‑generated imagery). Tým designérů Dynama pod vedením Jana Šlégra a Martina Holuba proto na celém projektu spolupracoval nejen s grafickým designérem Mikulášem Macháčkem, ale i s motion grafikem Zbyňkem Krulichem.

„Díky svým bohatým zkušenostem s 3D animačním softwarem Houdini dokázal vytvořit pro každou společnost i celou skupinu specifický druh krystalu, který koresponduje s charakterem každé entity. Spektrum možností práce s krystaly doplňuje ještě 2D konstrukční model, který je pro některá média či materiály vhodnější než 3D fotorealistický vizuál,“ vysvětluje Michal Richtr a dodává, že téma pohybu a růstu se projevuje i ve statických vizuálech díky systému grafických prvků, který je inspirován logem J&T a proporcemi jeho písma. Různé variace tohoto takzvaného gridu dávají vizuálům jednotnou formu a dynamiku, napomohou diferenciaci uvnitř skupiny při současném budování společné image navenek.

Nový vizuální styl J&T, který bude společnost od nynějška používat, se projeví rovněž na připravovaném webu a v mediálních kampaních. J&T má za sebou letos po osmnácti letech strávených v centrále mezi Florencí a hotelem Hilton stěhování do nového kancelářského cetra Rustonka.

Každá firma má svůj krystal

Pro každou společnost i celou skupinu vytvořila agentura Dynamo design specifický druh krystalu, který koresponduje s jejím charakterem. Liší se tvarem, barevností i složením.

Mohutný pevný krystal pro J&T Investiční společnost roste po vrstvách od jádra směrem k povrchu. Jak každý fond posiluje díky investicím klientů, tak přirůstají další vrstvy krystalu.

Krystal J&T Banky díky černo smaragdové barevnosti se zlatavými odlesky evokuje skryté bohatství. Ušlechtilý drahokam vytváří dojem exkluzivity, důležitou roli hraje i jeho transparentnost. Dynamický vizuální styl využívá grid, odvozený od loga J&T a proporcí jeho písma.

Krystal skupiny JTFG představuje srůst menších krystalů, které reprezentují jednotlivé společnosti ve skupině. I když každá roste trochu jiným tempem či směrem, společný základ jim dodává stabilitu a sílu. Barevnost a materiál vytváří prémiový dojem.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu