Skupina J&T Finance Group mění vizuální styl, loga zůstávají stejná.
Nová vizuální podoba skupiny J&T Finance Group, kterou majoritně vlastní Jozef Tkáč a Ivan Jakabovič, má umocnit pozici celé skupiny na českém trhu, sjednotit prezentaci jednotlivých společností ve skupině a pomoci veřejnosti k lepší orientaci ve struktuře holdingu. Vedle J&T Banky, která na trhu působí od roku 1998, do něho spadají společnosti J&T IB and Capital Markets, J&T Investiční společnost, J&T Leasing, J&T Ventures a J&T Services.
„Za těch více než 20 let působení na česko‑slovenském trhu se nám podařilo vybudovat ‚J&T svět‘, ve kterém je však pro lidi zvenku náročné se orientovat. Nová identita má pomoci nejen k lepší orientaci, ale také odrážet hodnoty a charakter naší finanční skupiny,“ říká Karolina Šrámková, šéfka marketingu J&T Banky. A Michal Richtr, řditel agentury Dynamo design, která novou identitu navrhl, ji doplňuje: „Vítězný koncept vizuálního stylu vychází z klíčové myšlenky ‚Stability nelze dosáhnout setrvačností, ale jen díky neustálému pohybu‘.“
Neustálý růst krystalů
Vodítkem pro vizuální ztvárnění se stal motiv růstu krystalů, ve kterém hraje roli čas, materiály i tvary a jejich proměny. Toto téma tvůrce dovedlo k využití metody 3D CGI (computer‑generated imagery). Tým designérů Dynama pod vedením Jana Šlégra a Martina Holuba proto na celém projektu spolupracoval nejen s grafickým designérem Mikulášem Macháčkem, ale i s motion grafikem Zbyňkem Krulichem.
„Díky svým bohatým zkušenostem s 3D animačním softwarem Houdini dokázal vytvořit pro každou společnost i celou skupinu specifický druh krystalu, který koresponduje s charakterem každé entity. Spektrum možností práce s krystaly doplňuje ještě 2D konstrukční model, který je pro některá média či materiály vhodnější než 3D fotorealistický vizuál,“ vysvětluje Michal Richtr a dodává, že téma pohybu a růstu se projevuje i ve statických vizuálech díky systému grafických prvků, který je inspirován logem J&T a proporcemi jeho písma. Různé variace tohoto takzvaného gridu dávají vizuálům jednotnou formu a dynamiku, napomohou diferenciaci uvnitř skupiny při současném budování společné image navenek.
Nový vizuální styl J&T, který bude společnost od nynějška používat, se projeví rovněž na připravovaném webu a v mediálních kampaních. J&T má za sebou letos po osmnácti letech strávených v centrále mezi Florencí a hotelem Hilton stěhování do nového kancelářského cetra Rustonka.
Každá firma má svůj krystal
Pro každou společnost i celou skupinu vytvořila agentura Dynamo design specifický druh krystalu, který koresponduje s jejím charakterem. Liší se tvarem, barevností i složením.
Mohutný pevný krystal pro J&T Investiční společnost roste po vrstvách od jádra směrem k povrchu. Jak každý fond posiluje díky investicím klientů, tak přirůstají další vrstvy krystalu.
Krystal J&T Banky díky černo smaragdové barevnosti se zlatavými odlesky evokuje skryté bohatství. Ušlechtilý drahokam vytváří dojem exkluzivity, důležitou roli hraje i jeho transparentnost. Dynamický vizuální styl využívá grid, odvozený od loga J&T a proporcí jeho písma.
Krystal skupiny JTFG představuje srůst menších krystalů, které reprezentují jednotlivé společnosti ve skupině. I když každá roste trochu jiným tempem či směrem, společný základ jim dodává stabilitu a sílu. Barevnost a materiál vytváří prémiový dojem.