Společnost Škoda Auto si po celý letošní rok připomíná významné výročí. Právě před 125 lety – 17. prosince 1895 – byly v Mladé Boleslavi položeny její základy. Tuto historickou událost orámovala nejen řadou prodejních akcí pro české motoristy, ale také prostřednictvím nejrozsáhlejší marketingové kampaně v jejích dějinách. Na kampani spolupracuje s agenturami Peppermint, Zaraguza, a PHD.
Celoroční komunikace výročí 125 let klade hlavní důraz na tradici a inovativnost značky. Ústředním nástrojem se stala videa ze série Jedno století nestačí, která vznikla pod taktovkou režiséra Jarka Plouhara a hlavními postavami v nich byli moderátor Petr Říbal a herečka Taňá Malíková.
ŠKODA AUTO je postupně zveřejňuje na svých sociálních platformách. Videí bude celkem 9, přičemž na ně navazuje komunikace v tisku a v online médiích. K tomuto účelu vzniklo 18 vizuálů vtipně popisujících inovativní milníky mladoboleslavské automobilky od výroby prvního kola až po současné úspěchy v motorsportu.
„Patříme k šesti nejstarším výrobcům automobilů na světě, máme tedy pádný důvod k ohlédnutí do minulosti,“ říká vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika Petr Janeba. „Významnou událost naší historie jsme se rozhodli připomenout řadou aktivit v reálném i digitálním světě, které jsme doprovodili masivní komunikační kampaní napříč všemi mediatypy. Jak ukazují ohlasy nejen na našich sociálních sítích, vedeme si v tomto ohledu velmi dobře. Z toho máme samozřejmě radost,“ dodává Petr Janeba.
Každý tiskový i onlinový vizuál dostává svůj vlastní prostor a je komunikován v návaznosti na právě zveřejněné video. Kampaň odstartovala v květnu a poběží do konce letošního roku. Klíčovým dnem je čtvrtek, který se stal dnem oslavy 125 let značky. Každý druhý čtvrtek se v deníku Metro postupně prezentuje všech 18 vizuálů. K tomu přistupují ad hoc tematické tituly (celostátní magazíny, týdeníky, měsíčníky či přílohy) dle zaměření daného vizuálu. Internet je pokryt aukčním programatickým nákupem s doprovodným cílením na uživatele z konkrétních kategorií dle vizuálů. Digitální komunikaci tohoto seriálu konzumuje měsíčně 2,2 milionu uživatelů, zatímco celkový zásah v tištěných médiích činí šest milionů čtenářů měsíčně.
Poštovní zmánky v přípravě
Kromě videí a na ně navazujících vizuálů se Škoda Auto vydala i cestou speciálních projektů. Ve spolupráci s redakcí magazínu Auto Dnes byla vytvořena 20stránková publikace Od erka po hybridní Octavii RS, věnující se historii společnosti . Ta vyšla 9. června jako součást deníku MF Dnes se zásahem 181 000 čtenářů, dalších 100 000 kusů bylo dodáno do dealerské sítě a 2 000 kusů putovalo do mladoboleslavského Škoda Muzea. V zářijovém, říjnovém a listopadovém vydání ženského časopisu Marie Claire vycházejí tři dvoustránkové advertorialy ve formě fotopříběhů historických vozů Škoda, za nimiž stojí fotograf Matúš Toth. V kooperaci s českou mutací magazínu Vogue zase vznikla působivá fashion story představující historické vozy Škoda v kombinaci s aktuálními módními trendy.
České zastoupení mladoboleslavské automobilky také připravilo účast některých ikonických modelů značky Škoda na historických rallye (1000 mil československých, Oldtimer Bohemia Rally 2020, South Bohemia Classic a ŠKODA Classic Tour). Do konce roku chystá také speciální limitovanou edici poštovních známek, na kterých budou nejvýraznější modely historie.