Společnost Google nabízí pomoc evropským obchodníkům v těžké době. Od nynějška bude možné inzerovat zboží na kartě Nákupy Google i bezplatně. Zatímco doposud byla tato možnost vyhrazena pouze platícím klientům, odteď ji mohou využívat všichni prodejci a oslovit tak větší počet zákazníků bez ohledu na to, zda na Googlu inzerují. Zákazníci tak nově na kartě Nákupy naleznou zboží od většího počtu obchodníků, a to právě v době, kdy startuje nejvýznamnější nákupní sezona roku.
Karta Nákupy (Shopping tab) je jednou z karet výsledků v rámci Vyhledávání Google. Zákazníci v rámci ní mohou procházet zboží od různých prodejců, a získat tak lepší přehled o možnostech na trhu. Od poloviny října je umístění na této kartě nově dostupné i bezplatně, a to pro všechny retailery z regionu Evropy, Středního východu a Afriky. Placená umístění v kartě Nákupy budou i nadále fungovat jako doposud, a to v sekci označené jako Sponzorováno.
Google tuto možnost do Česka rozšiřuje poté, co iniciativa zaznamenala úspěch v USA, kde maloobchodníci, kteří využívali bezplatné zápisy na kartě Nákupy v kombinaci s inzercí prostřednictvím Google Ads, zaznamenali průměrně dvakrát tolik zhlédnutí a o 50 procent větší návštěvnost.
Z rozšíření nabídky produktů a prodejců na kartě budou mít prospěch i zákazníci, kteří dostanou přístup k většímu množství zboží na jednom místě. „Podle našich zkušeností i dat Českého statistického úřadu je čtvrtý kvartál pro retail tou zdaleka nejdůležitější sezonou. Obraty e-shopů jen ve vánočním období loňského roku přesáhly podle APEKu 52 miliard korun. Letos navíc vidíme, že pandemie covidu-19 k online nákupu přivedla i zcela nové skupiny, jako například zákazníky starší 55 let,“ komentuje spuštění možnosti bezplatné inzerce na kartě Nákupy Google šéf retailu Googlu pro Česko a Slovensko František Štrupl.
Ten zdůrazňuje také fakt, že pandemie výrazně změnila nákupní chování Čechů. „Lidé jsou teď mnohem více otevřeni vyzkoušet služby nových online obchodníků i nové značky zboží. Otevření karty Nákupy Google i pro obchodníky, kteří u Googlu neinzerují, tak přichází v pravý čas. Nejen pro zákazníky, kteří v kartě najdou zboží rozmanitějšího výběru obchodníků, ale i pro obchodníky samotné, kteří si tak mohou rozšířit své odbytiště v pro ně nejdůležitější sezoně.“
Ti, kdo již využívají Google Merchant Center a reklamy v Nákupech Google, mohou tuto novinku využít automaticky; produkty se v kartě Nákupy zobrazí bez dalších nákladů.