V osmnáctém ročníku soutěže Zlatý středník oceňující nejlepší PR a komunikační projekty bylo rozdáno 96 ocenění ve 34 kategoriích. Nejvíce cen si odnesly společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 Czech Republic a Škoda Auto. Poprvé se zúčastnili také přihlašovatelé ze Slovenska, kteří se na vítězných pozicích umístili celkem osmnáctkrát.
Během slavnostního vyhlášení v Empire Hall Slovanského domu v Praze se už po osmnácté rozdávala ocenění v soutěži Zlatý středník, jíž pořádá oborová organizace PR Klub. Ze 415 přihlášek vybralo vítěze dvanáct porot složených z více než 80 odborníků na PR a komunikaci, marketing, grafiku a expertů dalších přidružených disciplín. Sledovanou kategorii Tištěný externí časopis a noviny opět ovládl magazín Forum Univerzity Karlovy, který získal prvenství i loni. Ocenění za nejlepší elektronický časopis a blog pak získal LMC magazín společnosti LMC, vytvořený agenturou Boomerang Communication.
Nejlepším PR eventem se stal projekt Open for Opera od Raiffeisenbank vytvořený ve spolupráci s ShrtCut Studiem, který mimochodem několikrát uspěl i v oceněních Lemur 2020. V kategorii Zapojení influencera a celebrity se na prvním místě umístila společnost Unilever se slovenskou kampaní Rexona – město je tvoje fitko.
„Stejně jako ocenění samotné je důležitá i zpětná vazba od odborných porotců, kterou každá z 415 přihlášek dostává. Zájem o ni mají nejen firmy a agentury, ale v obrovské míře také veřejný a neziskový sektor. Soutěž tak skutečně pomáhá českému a nově i slovenskému PR a komunikaci neustále se posouvat kupředu,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.
V oceněních Grand Prix v kategorii Nejlepší agentura bodovala Fleishman – Hillard, jejíž tým se v letošním ročníku soutěže podílel na projektech oceněných v celkem v osmi kategoriích. Talentem Zlatého středníku se stal Štěpán Soukeník, kterého porota ocenila za jeho kariérní úspěch na pozici Politics and Government Outreach Manager pro region střední a východní Evropy ve varšavské regionální centrále technologického gigantu Facebook.
Cenu Osobnost PR získal Bohuslav Bohuněk, a to za publikaci knihy P.R.ciny, jež byla rovněž v kategorii B2B oceněna v soutěži Lemur 2020. I podle Zlatého středníku je Bohuňkova kniha inspirací nejen pro komunitu PR profesionálů, ale i pro širší veřejnost, která se zajímá o komunikaci.
„Bohuslav Bohuněk se přes dvacet let pohybuje v médiích píšících o marketingové komunikaci. Jeho jméno je spojené s tituly Strategie, Marketing & Media, Trend Marketing, MarketingSalesMedia nebo Týden. V LinkedIn skupině P.R.ciny, kterou před šest lety založil, poukazuje na nešvary v našem oboru. Rostoucí popularita skupiny inspirovala autora k vydání stejnojmenné knihy, která je vynikající ukázkou toho, čemu se v komunikaci vyvarovat,“ uvedl Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Galerie vybraných projektů
Kategorie: Launch, relaunch, rebranding
Klient: Kofola ČeskoSlovensko
Název: Kláštorná Kalcia – voda pevná jako skála
Agentura: WMC Grey
Kategorie: PR event
Klient: Raiffeisenbank
Název: #openforopera
Agentura: ShrtCut Studio
Kategorie: Užití technologií a inovací
Klient: HBO Europe
Název: Prezidentský projev, který se nikdy nestal
Agentura: Symbio Digital
Kategorie: Kreativní idea
Klient: O2 Czech Republic
Název: Telefonní budky zvonily za demokracii
Agentura: FleishmanHillard
Kategorie: Cestovní ruch a gastronomie
Klient: Plzeňský Prazdroj
Název: #napivoshvezdou
Agentura: Svengali Communications
Kategorie: Externí tištěný časopis a noviny
Klient: Univerzita Karlova
Název: Forum
Agentura: Designiq
Kategorie: Interní tištěný časopis a noviny
Klient: Škoda Auto
Název: Škoda Mobil
Agentura: Boomerang Communication
Kategorie: Brožura, katalog a leták
Klient: LMC
Název: Ročenka LMC
Agentura: Boomerang Communication
Kompletní přehled výsledků soutěže osmnáctého ročníku Zlatý středník: