Nejvíce ze společností v segmentu čerpacích stanic a rafinovaných ropných produktů se letos snažila zaujmout společnost MOL Česká republika, která byla největším zadavatelem v období leden až srpen 2020. Vyplývá to z dat výzkumné agentury Nielsen Admosphere.
Provozovatelé čerpacích stanic se hlavně během nouzového stavu potýkali s poptávkou nižší až o tři desítky procent. Není proto divu, že se přetahovali o potenciální zákazníky.
Dle ceníkových cen reklamního prostoru hodnota zadané reklamy firmou MOL Česká republika reklamy dosáhla výše 50,4 milionů korun. Do první pětky pronikly i společnosti Unipetrol RPA (29,3 miionů korun), Shell Czech Republic (24), Ekolube (7,3) a OMV Česká republika (6,3).
Největší tuzemská sít Benzina (spadající pod Unipetrol) provozuje v Česku přes čtyři stovky čerpacích stanic. V létě spustila velkou kampaň na podporu brandu, která vznikla ve spolupráci s agenturou Sholz & Friends – spoty běžili v televizi.
Společnost MOL provozující přes 300 benzinek spustila kampaň upozorňující na inovované palivo Evotech a soutěž pro zákazníky. Kampaň pro ni připravovala kreativní agentura WMC/Grey.
Firma využívá velké množství marketingových kanálů včetně například SMS zpráv, u nichž je možné geolokační cílení. Stále také využívá OOH, zatímco například konkurenční EuroOil od tohoto kanálu zcela opustil.
EuroOil chce zejména posilovat komunikaci v digitálu a na sociálních sítích, uvedl specialista komunikace a marketingu Čepro Marek Roll.
To OMV pokračuje v podpoře euromobility v ČR. U třetiny z celkového poštu 140 čerpacích stanic plánuje ve spolupráci s Pražskou energetikou zprovoznit celkem 60 rychlodobíjecích stanic PREpoint.