Ve spolupráci legendární značky a kreativního týmu z Automobilist pod taktovkou bývalého úspěšného manažera formule 1 Pavla Turka vznikla unikátní série šesti uměleckých plakátů, které spojují slavnou minulost Porsche s dalekou budoucností, kdy by se mohly závody konat třeba na Marsu či Měsíci. Značka Porsche tisky propaguje na všech svých digitálních kanálech.
Nápad na projekt, v němž se kreativci z Automobilist odchylují od svých standardních postupů a oživování historických momentů doplňují o futuristickou vizi, vznikl v německé automobilce u příležitosti 50. výročí prvního vítězství Porsche ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans v roce 1970.
„V Automobilist se pyšníme přesností a pravdivostí našich uměleckých děl, obzvlášť pokud jde o historické okamžik a vozy, které se jich účastnily. Avšak tento projekt s Porsche a trochu bláznivé nápady se závoděním na Marsu a Měsíci nám umožnily, abychom ukázali i kreativnější stranu naší činnosti,“ říká Pavel Turek, CEO Automobilist.
Totožný vůz Porsche 917 KH, který triumfoval v roce 1970 v Le Mans, tak byl na přání Porsche přenesen do roku 2056, kdy je francouzské Le Mans už zcela jiným, neonem prosyceným městem.
Na další dvojici plakátů je vůz Porsche 356 SL. Brutální podmínky 3000 km dlouhého pouštního závodu Panamericana 1953 v Mexiku nejsou nepodobné těm, které by mohly jednou panovat při epických kláních na rudé planetě.
„Klademe obrovský důraz na detaily a při práci na těchto dílech jsme využili také informace a fotografie z NASA. Závod na Marsu jsme umístili do prolákliny Syrtis Major, která byla vybrána jako potenciální přistávací místo příští kosmické sondy NASA, a je tudíž relativně dobře prozkoumaná. Světelné podmínky na plakátu jsou naprosto realistické,“ říká umělecký šéf Automobilist Jan Rambousek.
Automobilist spolupracuje s mnoha významnými motoristickými značkami, jako jsou Mercedes, Ferrari, McLaren či Maserati a v letošním roce uzavřela oficiální partnerství se seriály F1 a WRC. Ambasadory projektu jsou bývalé i současné hvězdy motorsportu jako Sir Jackie Stewart, David Coulthard, Mick Doohan či André Lotterer.
„Díky propojení s automobilkami a zmiňovanými ambasadory máme přístup ke spoustě unikátních materiálů, které chceme přinášet našim čtenářům a fanouškům. Z našeho webového portálu chceme vytvořit jakýsi středobod pro všechny automobilové nadšence, kteří se chtějí něco dozvědět, pobavit se, zažít a třeba si i koupit něco pěkného a hodnotného,“ uvedl Pavel Turek v letošním rozhovoru pro časopis MAM. Do projektu investoval například i třetí nejbohatší Čech Karel Komárek, který v Automobilist vlastní čtvrtinový podíl. Tvorba jednoho obrazu může trvat i dva tisíce hodin. Jejich vytvoření zabere půl roku a Automobilist je nabízí ve třech velikostech.