Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zomri vystoupí na Forum Media. Posouvají hranice na internetu i ve společnosti

Tři adminové oblíbené slovenské memestránky Zomri, kteří budou hosty letošní říjnové konference Forum Media, začínali před lety a ještě pod jiným názvem velice nenápadně. Dělali si legraci z některých slovenských celebrit i z těch, co si na ně hrají. Jejich popularita díky trefnému a přitom nemilosrdnému humoru narůstala a přibývalo i reakcí na něj. Svůj název Zomri si zvolili podle svých nejčastějších reakcí na komentáře pod vlastními příspěvky.

Této formaci se podařilo za čtyři roky vybudovat silnou a mimořádně semknutou komunitu — jen na Facebooku ji dnes sleduje více než 300 tisíc lidí a na Instagramu už překročila 255tisícovou hranici.

Několikrát v minulosti se už ukázalo, že jejich výzvy jsou mimořádně účinné — dokázaly spustit doslova lavinu reakcí. Zomri totiž nešetří nikoho, z jazyka, který používají, si nedělají těžkou hlavu, a kvůli jejich vlivu se každou chvíli vynořují konspirace o tom, kdo za skupinou doopravdy stojí.

Reklama
ČEZ

Jejich hlášky se citují ve veřejném i mediálním prostoru, mají vlastní „merch“, knihu, společenskou hru a také vlastní obří skupiny hejtrů. Za celou dobu fungování neodhalili svou identitu — prý je to „trademark“ —, vystupují pod přezdívkami: Bufeťák, Korytnačiak (česky Želvák) a Admin Insta a nikdy nemluví vážně. Je něco, před čím se vůbec zastaví?

„Máme hranici, občas ji překročíme. Když je na Slovensku svátek, chodíme nakupovat do Rakouska,“ odpovídá na otázku MAM Admin Insta.

Segedín a mienkotvorba

O fenoménu Zomri byla nedávno dokonce publikována v zahraničí odborná studie. „Jednou nás, tuším, někdo moudrý označil za odboj vůči lidskému koko.izmu anebo tak něco, ale asi na světě neexistuje moc memestránek, o nichž by sociologové dokázali nablít desítky stran textu,“ komentují autoři, v jejichž tvorbě přitom nejde vždy jen o politiku a o věk Zdeny Studenkové. Segedínský guláš, na Slovensku populární původně maďarské jídlo, je jedním z poznávacích znamení jeho milovníka, admina Bufeťáka i skalních fanoušků.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 31. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)