Dobré jméno firmy díky zaměstnancům na LinkedInu

Zhruba 960 tisíc lidí ve věku mezi osmnácti a pětapadesáti let používá v  Česku sociální síť LinkedIn, což představuje zhruba osmnáct procent internetové populace. Je tedy populárnější než například Twitter, jenž používá jedenáct procent lidí. Vyplývá to z květnového online panelu agentury Perfect Crowd, který je součástí studie Fenomén LinkedIn. Mezi sociálními sítěmi je navíc LinkedIn vnímán nejdůvěryhodněji, aktivity firem i reklamy jsou tak vnímány pozitivněji.

„Více než polovina uživatelů deklaruje, že jim někdo řekl, že na síti viděl jejich aktivitu. Stejný podíl lidí se díky LinkedIn pracovně posunul, 52 procent lidí si našel zaměstnavatel a 40 procent uživatelů díky ní objevilo
obchodní příležitost,“ uvedl Martin Hošek, šéf obchodu a marketingu ve společnosti Herbadent, jenž studii doplnil průzkumem mezi uživateli LinkedIn. Výsledky prezentoval na konferenci LinkedIn Summit 2020.

„Studie ukazuje, že LinkedIn skutečně funguje a přináší pozitivní výsledky,“ dodal ještě Hošek.

Plus pro image firmy

Jak ukazují zkušenosti firmy Coca‑Cola HBC, dají se účty zaměstnanců využít i k vytváření dobrého obrázku společnosti. Lidé jim totiž věří více než firemním stránkám. „Češi mají šestkrát větší zájem pracovat u firem, o kterých jejich okolí mluví pozitivně,“ říká Ladislav Jelen, EVP specialista v Coca‑Cola HBC. Podle něj se například u příspěvků generálního ředitele očekává firmou ovlivněná komunikace, a tak jim důvěřuje zhruba třetina lidí, zatímco u běžných zaměstnanců je tento podíl 90 procent.

Coca‑Cole HBC díky tomu odstartovali employee advocacy projekt, jehož se od začátku účastnila dvacítka firemních „advokátů“, kteří na svých sítích sdílejí firemní obsah. Vedle vlastních příspěvků dostávají možnost využívat
i posty navržené v interním newsletteru. „Už během prvních týdnů narostl počet příspěvků s firemní tématikou o 392 procent a marketingová hodnota aktivity se pohybovala ve vyšších jednotkách tisíc dolarů. Dnes máme už padesát firemních advokátů,“ uvádí Anna Wojtková, specialistka na Employer Branding v Coca‑Cola HBC.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 21. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard