ČRo Vltava má novou vizuální identitu. Sází na portréty osobností rádia

Od začátku září prochází Vltava programovou změnou, kterou komunikuje rozsáhlá marketingová kampaň postavená na nové vizuální identitě stanice. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.

„Jednotlivé vizuální prvky ‚nové‛ Vltavy budou aplikované v marketingovém mixu zahrnujícím outdoor, online, print i on-air komunikační aktivity v průběhu celé kampaně, a to až do konce roku 2020. Vizuály staví na detailních portrétech osobností ČRo Vltava – Jany Plodkové, herečky, která je zároveň hlasem stanice, nebo Vladimíra Franze, hudebního skladatele, výtvarníka a moderátora pořadu Sedmé nebe,“ uvedl ředitel Komunikace, marketingu a obchodu Českého rozhlasu Jiří Hošna.

Dále je tváří kampaně divadelnice a zpěváčka Monika Načeva a zpěvačka Sára Vondrášková aka Never Sol. Obě interpretky také moderují a zaznívají v autorském hudebním pořadu Sedmé nebe.

Barevné ladění fotografií duotónem, které je v kampani užito, odráží a rozvíjí korporátní barevnost stanice ČRo Vltava. Pracuje se základní barevností tyrkysové i její doplňkovou barevnou škálou využívající tmavší odstíny modré, která umožňuje detailnější prokreslení a zvýraznění rysů tváří.  „Duotón je moderovaný dalšími barvami – značkami programového pilíře. K minimalistické formě tohoto kontrastu přísluší jistá strohost architektury komunikace, díky které vzniká čitelnost a identifikace brandu. Vizuální formy jsou v něm, se stejnou úrovní, doplňovány sémantickými vzorci. Piktogramy, textové logotypy, vyjadřují stejné motivy jinou formou,“ doplnila Michaela Doležalová z grafického studia Českého rozhlasu, která je společně s Františkem Novotným autorkou konceptu.

Výrazným vizuálním prvkem klíčového vizuálu je portrét v kombinaci s čistou typografií doplněný o zpřístupnění jednotlivých vizuálů k hlavním programovým pilířům (hudba, slovo, kultura) pomocí barevných kódů a piktogramů, které pomáhají posluchačům s orientací v široké programové nabídce Vltavy.

Vizuální styl vznikl in-house

„Konstrukce brandu vychází z pravidel UX/UI designu. Prvky mezi sebou komunikují stejně jako infosystém či dopravní značení. Každodennost cestování metrem je toho přímou ukázkou: cestujeme po barevné trase, která je ale zároveň značena i sémanticky, písmenem. Piktogramy tak zastávají tuto funkci. Logotypy jsou doplněny symboly, které charakterizují zastřešující program a fungují jako orientační systém. Pilíř ‚hudba‛ je charakterizován zvukovou křivkou, ‚slovo‛ je znázorněno ikonou nalinkovaného textu a ‚kulturní publicistika‛ těží ze symbolu zoomu z digitálních fotoaparátů jako motiv cílící na informace,“ dodal František Novotný.

Nový vizuální styl vznikl kompletně in-house v Oddělení marketingu Českého rozhlasu. Autory jsou Michaela Doležalová a František Novotný z Grafického studia ČRo. Osobnosti vyfotil Vojtěch Havlík, hudební dramaturg ČRo. Online grafiku připravil Vladimír Staněk, grafik Nových médií ČRo. Komunikaci značky zajišťuje Marika Mazáková, brand manažerka ČRo Vltava.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345