Jedna z nejúspěšnějších amerických talkshow The Ellen DeGeneres Show propustí tři „toxické“ producenty. Chce si zachránit laskavou image, která láká miliony diváků a vydělává stamiliony dolarů.
Snaha o napravení reputace americké komičky Ellen DeGeneres i její syndikované talkshow, která kraluje dennímu programu v USA, má první reálné dopady. Pořad, který skupině Warner Bros zajišťující jeho produkci a distribuci ročně vydělává podle odhadu amerického magazínu Forbes více než 35 milionů dolarů (přes 776 milionů korun), se zbavuje tří vedoucích producentů. Podle magazínu Variety odcházejí výkonní producenti Ed Glavin, Kevin Leman a Jonathan Norman. Právě na ně směřovala většina obvinění současných i bývalých zaměstnanců show, že na pracovišti vytvářejí toxickou atmosféru prošpikovanou údajně nevhodným, sexistickým i rasistickým chováním.
Dění v zákulisí interně vyšetřuje i společnost Warner. Pořad se přitom prezentuje jako plný laskavosti a na stejném základě stojí i image moderátorky a tvůrkyně pořadu Ellen DeGeneres. Ta se s pošramocenou reputací potýká už od března, kdy začalo na veřejnost prosakovat, že ve skutečnosti není tak milá a vlídná, jak se prezentuje přes obrazovky. To by mohlo ohrozit sledovanost, příjmy z inzerce, ale i budoucnost pořadu vůbec. Za třicetisekundový spot přitom zadavatelé platí zhruba 51 tisíc dolarů (zhruba 1,2 milionu korun).
O personálních změnách se více než 200 zaměstnanců show dozvědělo během telekonference s Ellen DeGeneres. Ta se také podle účastníků hovoru, které citují americká média, všem členům týmu omluvila, přiznala své nedostatky a slíbila, že se z vlastních chyb poučí. Zároveň ale uvedla, že zvěsti, podle nichž na ni zaměstnanci nesmějí mluvit či se na ní vůbec dívat, jsou „šílené a prostě nepravdivé“. Přiznala jen, že jako introvert může někdy působit odtažitě a omluvila se všem, kterých se to dotklo. Oznámila také, že se spoluvýkonným producentem stane i aktuální DJ pořadu Stephen „tWitch“ Boss.
Vzhledem k tomu, že se hovoru účastnilo více než 200 lidí, nemohli Ellen zaměstnanci pokládat otázky. Ellen ale slíbila, že se s ní budou moci setkat v menších skupinkách.
Aktuální dění přesně zapadá do scénáře, který pro možný budoucí vývoj nastínili experti na osobnostní PR citovaní v aktuálním vydání časopisu MAM. Podle zakladatele společnosti Infinite Global Jamieho Diaferii a prezidenta HeraldPR Judy Engelmayera je právě řešení problému na place se zaměstnanci napřímo jedním z prvních kroků. Mezi ně patří i shánění celebrit, které se mohou Ellen zastat veřejně, i kontaktování lidi, kteří s Ellen nemají dobré zkušenosti a snaha o jejich napravení. Pak by podle nich měla přijít veřejné omluvné turné prostřednictvím spřátelených pořadů v televizi, kde o celé situaci promluví i před diváky.